Recent Posts

Thursday, April 21, 2011

Utmaningen Dag 14 - En låt som ingen tror att jag skulle älska

Yo!

För dagens tema hade jag en del att välja mellan... Jag är ioförsej allätare när det gäller musik (Och mat för den delen) Så egentligen kommer väl inte detta som en så himla stor överaskning...

MEN...musik som ni inte förväntar mej gillar är väl...hårdrockstechno, Country, och svensk musik. Jag hade faktiskt tre låtar inom de genrerna som jag valde mellan.
Det finns en hel del låtar som är väldigt fina, både inom country genren och Svensk genren.
Jag väljer att posta denna låten. En svensk trubadur låt.

Första gången jag hörde denna låten var innan Helenisens bröllop.
Jag skulle ju göra en slideshow till deras bröllop och jag frågade vilka som var hennes och Hans låtar, och då var detta en av dom. Jag sökte på den på YouTube...och blev helt kär!
Vilken underbar låt!! Hur mysig som hellst, texten, melodin...alldeles jättefin ju! Älskar!!

Så ni som känner mej vet att jag alltid dissar Svensk musik och film, men det finns en hel del svenska låtar som är bra. Jag älskar Kent och Håkan Hellström, Uggla t.ex. Och inom denna Trubadur genren som jag postar idag, är jag ju även ett stort fan av Teddan!



Ps: Om ni vill höra min country låt kan ni se den HÄR  (Ursäkta för videon men hittade ingen annan)

3 cute comments:

Karin said...

Haha...det trodde jag aldrig.

Visste inte ens att du hört hans namn förut.Jag gillar hans låtar med, och Cornelis med.
Han har en dotter som sjunger med...legat på topplistorna.Cajsa-stina Åkerström, som är jättebra. Lyssna på youtube...Fred är ju död, men det visste du nog.

En mamma mitt i vardagen. said...

Naw! har jag gett dig den här låten...gullit jue ;)

Botchow said...

Jaaaaaa det var tack vare dej gumsi!! Vet du att det finns en engelsk version med? Fast den svenska är ju bäst hihi