Recent Posts

Saturday, April 16, 2011

Utmaningen - Dag 09 - En låt jag kan dansa till

Dagens ämne var ganksa svårt.
Jag älskar att dansa, till all möjlig slags musik! Techno, Latin amerikansk, pop, hip hop, t.om hård rock (då blir det ju mest hopp, men det är ju också en slags dans)

Men som vanligt får man välja den som kommer först i huvet, annars blir det för svårt! Plus att det är roligare att visa upp låtar man har något slags minne till, så man har något att säga om den, varför just den blev vald.
Denna låten är så 2006 för mej.
Den är också min och Davids låt på ett sätt, den spelades alltid på radion och dunkade flitigt i våran bil. Första året festade vi ju så mycket också så då hörde vi den på klubbar.

När jag sedan lämnade Flumisen och åkte till Gran Canaria på reseledarutbildning spelades den, om möjligt, ännu oftare där. Den blev liksom fest låten nummer ett där, och är den enda låten jag faktiskt minns från hela de 6 veckorna jag var där.
Sedan på min bröllopsfest på Holy Cow önskade Saris denna låten till min ära.
Så jag har väldigt mkt dans och fest minnen till denna låten. Därför blev denna vald! Och visst är den dansant!

1 cute comments:

Karin said...

Hääärligt minne..<3