Recent Posts

Wednesday, April 27, 2011

blä

Jag har spenderat hela denna vackra soliga dagen framför datafanskapet och försökt bestämma mej om vilket objektiv jag ska köpa härnäst. Mina ögon är helt suddiga och jag är ännu mer förvirrad än vad jag var innan.

Jag ska investera i ett objektiv, och en ny kamera. Och jag är helt lost.
Trodde jag visste vad jag ville ha, men så läser man reviews och se bild jämförelser och blir bara helt omotiverad.

Tillåga på allt har jag frågat både Julie och Kate som jag assisterar för, och de säger två helt olika saker.
Kate tycker bestämt att jag ska investera i en Canon Mark II som kostar runt 20.000!!! (som hon har) Medans Julie istället tycker att jag ska köpa en använd Canon 40d för runt 3000 (Som förövrigt hon använder) och börja fota med den tills jag kan ha råd med en Mark II. Då kan jag även lägga pengarna på ett till obektiv.

MEGA SUCK

Och ni som känner mej, ja ni vet vilken sjuklig beslutsångest jag har.
Önskar bara någon kunde bestämma åt mej. Ta mina pengar och komma hem med en.
Eller kanske en god fee kan trolla fram en åt mej... Tomten?

Skämt åsido. JAG VET att det är inte utrustningen som gör fotografen... men det är inte lätt att vara mej ska jag säga.

Dessutom måste jag ha ett nytt snabbt objektiv... snabbt som i att Bländartalet ska ligga runt 1.8-2.8... och de flesta är svindyra. Jag måste ha detta till svaga ljustillfällen som receptionen, festen och inuti kyrkan. Annars blir de suddiga.
Det är inte rättvist att folk som inte ens är intresserade av fotografi, eller kan ta fina foton har råd att köpa allt de senaste kamera tillbehören.

Jag vill bara gå och lägga mej och vakna upp och ha all utrusning jag behöver i min väska. Snälla?

3 cute comments:

Karin said...

flera av mina vänner är fotografer, ska fråga dom vad de tycker...

Karin said...

förstår förresten, eftersom jag är din mamma, din beslutsånger..grejen är att när du bestämt dig så tar du den andra, för du ångrar dig alltid och byter...hahahaha
Så glad för denna INVESTERING...äntligen händer det något...

Anonymous said...

Trösta dig med att min beslutsångest är tre gånger värre än vad din är ! Men men bryr sig? Vi klarar ju oss galant ändå :)


// Mini-fridis