Recent Posts

Monday, April 18, 2011

Utmaningen dag 11 – en låt av ditt favoritband

SUPERLÄTT!!

Det finns inget bättre band i världen än THE SOUNDS!
Jag kan nästan alla deras låtar utantill, speciellt den första skivan. Kan bero på att de spelades JÄMT förr i tiden på alla fester. Detta är festbandet nummer ETT.

Deras musik är helt klart BÄST!
Den gör mej så himla glad, och jag vill bara skutta och hoppa omkring och sjunga!
Det är ett av de få banden som BARA har bra låtar.... Man kan lyssna igenom hela skivan utan att skippa ett spår. (T.om Michael Jackson har nån såndär "mjeee.." låt som man skippar över och ni vet ju hur mkt jag älskar M.J)
De flesta artister har någon dålig låt på sin skiva. Men inte The Sounds. Varenda jävla låtjävel är grym!

Inte bara att låtarna är bra, de är unika, och Majas röst är unik. Hör man en låt från The Sounds, så hör man att det är DOM. (Till skillnad från de flesta band nuförtiden som man inte kan höra skillnad på- "Är denna låten Kings of Leon...eller..?).
Detta hände i Lördags när jag och David såg "Scream 4" på bio. Till min glada överaskning är låten i slutet en ny singel från The Sounds. Ännu en extreeeeemt grym låt! Lyssna HÄR
Jag fick äntligen se dom live 2007 när de var här i San Francisco, och till min fasa var de här för ett par veckor sedan men jag missade ju det!! FAN också.

Det var faktiskt min gamla roomie Rebecka som introducerade mej till bandet, och efter det, har de alltid varit mitt favoritband!

En av alla deras grymma låtar! En klassiker!


1 cute comments:

Karin said...

länken funkar inte!
De är helt okey band, vissa låtar är bra, men inte riktigt min smak ändå. Men illa låter de inte:)
Synd att du missade dom i SF/puss