Recent Posts

Monday, April 11, 2011

Utmaningen Dag 04- En låt som får dej att gråta

Åh... nu sitter jag här helt tårögd och ryser.

Visst, det var ett svårt val detta, och jag hade först en annan låt, men ändrade mej eftersom den passade inte i en annan katergori.
Denna låten gör så att jag haft bryter ihop, den är så fin, och sorglig. Pianot i början kills me!
Den påminner mej om när jag var liten och man inte hade några bekymmer. Alla var vid liv och föräldrarna tillsammans. 

Jag glodde ihjäl mej på denna filmen. Den är så fin, och handlar om vänskap. Jag kommer ihåg att jag och Saris lekte med våra leksaker och låtsades att de var dessa dinoraourier. Saris fick alltid vara Zera för att de hade lite samma personlighet. Väldigt envisa och självständiga haha. Jag fick vara Lillefot för att jag var så snäll och naiv.Åhh...härliga tider...
Egentligen vet jag inte vad det är som får mej att bli så ledsen när jag hör denna låten. Men det är väl tanken på att man vuxit upp kanske...?
Ja, att vara vuxen sucks. Ibland.



Åh...Länge Leve Kvacki, Lillefot, Petri, Zera och alla dinosaurievänner!!

Spana även in Mammas och Mosters låtval.

1 cute comments:

Karin said...

Ååååååhhh, minnen...familjen fanns kvar...Lillefot..band på en gammal bandspelare...tänk vad lite som behövdes då, numera är folk så bortskämda med allt...kommer ihåg sången och filmen.Nu snyftar jag med...