Recent Posts

Sunday, November 29, 2009

Bara i USA


För någon vecka sedan fick jag en inbjudan. Och inte vilken inbjudan som helst. Det var från min tandläkare. Och nej, det var ingen inbjudan till att komma och få tänderna undersökta. Utan det var för en jul fest.

Ja. Min tandläkare anordnar en julfest med gratis mat och gratis booze för sina klienter. Helt sjukt. Ska jag gå där och mingla med fellow clients. Jag kunde inte hjälpa att små le. Bara tanken på tandläkar julfest i Sverige är ju, galet.

Men här är ju tandläkaren så annorlunda. Jag var där i Tisdags. De har alltid stora leenden på läppparna. Erbjuder mej dricka. Sedan får jag komma in i det mysiga rummet som är mysigt inrett. Sedan får jag välja musik att lyssna på i hörlurarna de ger mej. Tillsist sätts solglasögonen på. Ja, ni vet den där störande lampan som lyser röven ur en när man ligger ner. Den får man solglasögon mot här. För att göra upplevelsen "lite bättre".

Sedan ligger jag där, med mina solglasögon, lyssnar på Enya. Och njuter av att Min tandläkare och hennes assistent gräver i munnen på mej. Rena tänder. Gratis.

Lycka

Kissies ::: Boo


2 cute comments:

Karin said...

hahaha...vad knäppt...och vad trevligt:) om du säger, sånt händer bara i U.S.A.
Inga hål...som vanligt?!/ Puss

En mamma mitt i vardagen. said...

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA