Recent Posts

Thursday, November 26, 2009

MAT MAT MAT


Glad Thanksgiving alla där ute!

Idag är det Thanksgiving här i staterna. Det firas med släkt och familj för de flesta, men för oss som inte har familj här, firas den med vänner.
Personligen älskar jag thanksgiving. Tycker det är en fin tradition. Så är maten så förbannat god att den nästan slår svensk julmat. Eller, iallafall på samma nivå!
Plus, att har man ett jobb som David, har man ledigt både Torsdag och Fredag! 4 dagars ledighet! Lyx!
Så ikväll är vi bjudna hem till Pat och Annika. På menyn står det

Orange Rosemary Roasted Chicken with Gravy
Stuffing with Sausage & Rasins
Cranberry Relish
Twice Baked Sweet Potatoes

Dessert:

Dutch Apple Pie
Pumpkin Pie

Jag och David har med oss Potatismos, massa vin, 3 olika ostar och kex. (Potatismos är typiskt Thanksgiving så jag erbjöd mej att göra det haha) Egentligen ska man äta Kalkon, men inget vet hur man lagar kalkon, så det blev kyckling istället.

David fick en gigantisk kalkon från jobbet. Så nu ligger den inne i frysen... alltså, vetefan hur man lagar en sån! Den får knappt plats i ugnen! Men lagas ska den! Jag måste lära mej laga thanksgiving food så jag kan bjuda in nästa år!
Det blir väl att äta Kalkon i en månad framåt!

Jag älskar mat

Kissies ::: Boo


3 cute comments:

Bellanotteeeeee said...

Jag är också hungrig. Åt lite frukost, men hållt mig tom hela dagen. En timme kvar!

Mission complete med barnens överraskningar. Åkte hem med en 50x70 stor ram på munin, haha. Satt ihop det nu, satte det framför mig och bara njööööt. 3 timmar spenderade jag på W.G. Killen var jättesnäll, printade ut på 30 min. Flört, flört.

Happy Thanksgiving. Im thankful for having YOU as my dear friend.

LOVE

Karin said...

ropa på leeena...recept på kalkon....!

En mamma mitt i vardagen. said...

Mmmm mums....dax att äta så ja inte dränker datorn i mitt saliv!