Recent Posts

Monday, November 16, 2009

Denna jul kommer suga häst balle


Okej. Riktigt så arg är jag inte som det framstod i rubriken. Jag e bara lite små nere.
Denna julen är den första jag och David kommer fira ensamma, tillsammans här i Cali. Det ska väl bli mysigt så... men jag vill verkligen till Sverige. Även fast många tycker jag borde åka över sommaren istället, så e det jule tid jag saknar er därhemma som mest. Julen ska man tillbringa med familjen!!

Jag har varit borta 2 jular innan.
En spenderade jag hos familjen Henry under mitt Au Pair år. Det var inte så farligt. För då var det nytt. Och vi åt svensk jule mat och jag var ändå inkluderad i en familj.
Året efter det spenderades i Södra England hos tanten och hennes släktingar. Det var också okej, för det var ju hela deras släkt och massa massa, sjukt massa god mat.

Denna julen kommer vaddå, jag och David sitta och uggla framför Tvn? Framför våran sorgsna lilla julgran, våran fejk-svenska jule mat från ikea, och en sorry ass liknande "hög" me julklappar under granen. Solen lyser ute och det är varmt. Ingen julkänsla alls. Jul ska man spendera med familj och släkt. Massa mat. Tomten ska komma och det ska snöa.
Inte för att det snöar i Göteborg längre ändå, men det e iallafall frostigt.

Så, jag kommer inte få nån mys pys jul i år. Ingen god jul mat, och inte många klappar. Sucks ass.

Inte bara det. Utan denna julen. Ja presis denna julen ska mormor och en massa andra från släkten äntligen spendera "hemma". Ja. I 3 år som jag och David kommit hem över julen. Så åker mommo alltid ner till Halmstad över julafton. Men denna julen, när inte vi kommer. Jo då så.
Jag vet ju att det inte beror på mej såklart. Denna julen känner moster lite svagare så hela Halmstads packet kommer upp istället för att moster åker ner. Då stannar mormor också.

"Julen ska spenderas me den som är yngst" säger hon. Jag förstår. Men faan vad det ska ploppa ut Le Merrer bäbisar var och vartannat år vill jag lova. Nästan så man vill börja snart pga detta. Ut me er bara! Ung jävlar..

Så, skål för en sorry ass jul och ett crappy new year.

4 cute comments:

Ljung said...

Lilla snuttan... du är inte alls ensam om att vara ensam över julen.... Här blir vi bara en mer än vad ni är. Det blir jag, Affe och Sarah när hon slutat jobbet!!!
Vi kommer väl också titta på tv, kanske spela nåt spel och äta vårat lilla lilla julbord för 3 pers. Ute regnar det förmodligen, för det gör det vanligtvis i Sverige vintertid Johanna. Frost i Göteborg? I think not!! Snarare regn där också.

Så JAG önskar att ni vore här istället för i göteborg, och jag önskar att Karin och Daniel också vore här istället för göteborg. För dom jularna har varit roligast!! (Jul med alla tillsammans i göteborg har jag inte varit med om sen 1993)

Men men.. både ni och vi får göra det bästa av våra jular, eller hur?

kram på dig i solskenet... här har det regnat eller varit mörkt och mulet sen 3 veckor tillbaka!!!

Ljung said...

RÄTTELSE;
''Så JAG önskar att ni vore här istället för i göteborg, och jag önskar att Karin och Daniel också vore här istället för göteborg.''

Jag menar alltså att jag vet att ni är i calif. men du drömde om att vara i göteborg... haha.. lät lite knasigt (som om jag trodde ni skulle vara där typ)

Karin said...

lilla vännen. Om du tror att det blir trevligt och klackarna i taken på vår lilla julmiddag, så mistar du dig.
Mormor sa att "halmstadsgänget" inte ens brukar äta jumat. Hon brukar bara vilja ha jansson frstelse.
Christer och ingela ´stannar, om de ens kommer, bara för att äta. De brukar vara smabba hem, numera orkar ju inte christer så länge heller.
Det blir lite framslängd mat a´la julmiddag hos tina.
Ute komer det att var gråmulet och grinigt.
Själv kommer jag ha en tjatande son, som frågar när vi åka hem.
Så vid 6-7 tiden, gissa jag att min jul är över.
Väl hemma sitter daniel på sitt rum och spelar och jag sitter på skype med er...så de så!
Om jag ska ha roligt på jul, då ska jag vara hos Ljung. Och det är jag inte, så då kan det vara.
Så upp med hakan nu...det är bättre ni kommer till sommaren...BASTA!

Tänk nästa sommar,tänk Rörtången med David, Tänk midsommar med gänget, tänk grillkvällar,tänk solnedgångar, tänk det glittrande havet och västkusten, tänk marsstrand, tänk ljusa sommarkvällar....det är något att längta till.
va fan är julen mot det!!
Det är bara några månader kvar.

Bellaaaa said...

Toppen med din låga inställning, då kan du inte bli besviken egentligen.

Ni kommer kunna skapa den mysigaste julen. Den kommer varje år. Do it all american way, bara för att ni bor här.

Julskyltning vid Union Square. Bara shoppa på, fynda vid reahörnen. Fota hela julen, er gran kommer stå så grann i stugan.

Baka massor, med ett juligt förkläde på. Klä dig i sexiga juliga underkläder, its just gonna be you two ;)

Du har lucian. SWEAs marknad. Och vad kommer till kylan, den vill vi ju egentligen inte uppleva. Bara stå inomhus och se snön gnistra.

Ta David och åk rullskridskor vid Union S. varje söndag hela December.

You can do it!