Recent Posts

Tuesday, November 17, 2009

Saffran efterlyses


Eftersom det är jättesynd om mej och jag ska ha en tråkig jul. Är det någon som vill skicka lite saffran till mej så jag kan baka och dränka mina sorger i lussebullar?

Puss på er!


Johanna Le Merrer
2590 Greenwich street
apt #11
San Francisco, CA-94123
USA





Uppdatering: Damn, kollade runt på nätet för priser och det e tydligen dubbelt så dyrt deta året!! Trodde det skulle kosta typ 15:- men det kostar visst runt 32:- Så jag får la faaan va utan lussebullsjävlar i år. Saffransjävel.

4 cute comments:

The one who left her heart in San Francisco said...

Älskling, jag skickar, kosta vad det kosta vill. Du ska ha LUSSEBULLAR!

Så jäkla ledsen att jag inte är här över jul med Er, som det skulle ha varit i en idyllisk värld.

Pussen

Anonymous said...

Hej!
Jag brukar läsa din blogg ibland... Jag bor i LA, och där finns saffran hos Whole Foods, Trader Joe's, Ralphs... Det är dock dyrt (ung. dubbla priset jfr med Sverige)!

Good luck!
Ronja

Botchow said...

Hejsan! Kul att du laser min blogg! Vad gor du i L.A?
Jo jag har ocksa sett sadana roda saffranstradar i vissa affarer har med... fast de maste man ju krossa sjalv, och en burk kostar typ $17 haha... Vi far la se om det blir nagot bak :-)

Anonymous said...

Hej,

Jag studerar vid UCLA (law school), och stortrivs! Saknar inte Sverige när det är +24 grader och sol i mitten av november!

Men vid jultid saknar man vissa av de svenska traditionerna. Är lite excited att det ska bli ett stort svenskt julbord på julafton i Santa Monica.

Jag köpte saffran på Whole Foods. Det kostade 9 dollar, men var 1g (dubbelt så mkt som i sverige), och det var som det man köper i sverige!

Ska förresten till San Francisco över nyår. Har du några tips?

/Ronja