Recent Posts

Monday, February 14, 2011

Valentines

Ajjemensan, Idag regnar det minsann. Det gör inget eftersom jag inte sett regn på en bra tid nu. Minns faktiskt inte ens, för det har inte regnat sedan jag kom tilllbaka, det regnade inte i Sverige eller Frankrike, och sedan minns jag bara sol och värme i höstas, men antar att det måste regnat nån gång i December innan jag åkte...

Så, regn- bring it on! Surt bara att jag lämnade 2 mattor på balkongen som är pissblöta nu. Bra där.

Idag är det Valentines day. 
Åh, vad många är emot det dagen. Vissa älskar den. Vissa bryr sej inte alls.
Jag gillar den. Det är 5 gånger per år jag och David unnar oss att gå till en riktigt fin restaurang. Och detta är en av dom. 
Vi ger varandra inget stort, utan lägger det på att äta gott istället.
Vissa argumenterar att denna dagen är bara kommerciell etc. Affärerna ska bara tjäna pengar. Men javisst, det blir ju som man gör det till eller. ALLT är kommerciellt egentligen. Det är ju likadant med jul. Tror det är ännu mera kommerciellt eftersom det är me som firar det och mer presenter som köps. Det är klart att affärerna tar varje tillfälle att tjäna pengar. Sedan är det ju upp till var och en hur mkt man handlar för och inte. Man kan ju fira Valentines på sitt eget sätt utan att köpa krafs.

Jag och David behöver ingen ursäkt för att "visa vår kärlek". Det gör vi varje dag. Men det ger oss en ursäkt att gå ut och äta gott, annars hade vi nog inte unnat oss detta.


 En teckning min konstnär målat till mej.
Love you David!



2 cute comments:

Karin said...

Du är ganska ensam i vänkretsen, där du får ett konstverk av dim man,varje gång det är något...så himla kul att få, och en vacker gest:D
Urvacker klänning! Ni är så fina!

Klara said...

Va fina ni är :)