Recent Posts

Tuesday, February 22, 2011

Friends, Storage and a little curry on that.

Blä...jag har lite bakis huvudvärk fastän jag inte vart full. 
Vi var bjudna på middag ikväll hos Pat och Annika. Pat, som är ifrån Thailand lagade extremt god thailmat till oss, och Alexandra, Andrea och Vanessa som också var där. Men som vanligt flödade rödvinet och lite go rom och resultatet är nu seg-het. Tur att man ska sova nu.

Iallafall har vi haft tre dagars helg här, fast inte mkt har blivit gjort eftersom vädret var kasst. 
Lördagen var vi inne HELA dagen, vilket är ovanligt för oss. Vet fakitkst inte ens om det nånsin har hänt haha... oftast när vi varit inne på dagen har vi gått ut på kvällen och ätit iallafall, men vi satt där vi satt hela dagen. 
Regnet öste enr, så det var ju orsaken. Egentligen skulle vi kolat på den berömda kinesiska nyårs paraden för första gången men hells no att jag visar mej ute i regn. 
Men Söndagen fick ju cyklat en del och klippt bort 95 % av Davids fluffiga hår, så nu är han kort hårig igen. Ovanligt att se, jag kan inte sluta kolla på min vackra make, han har liksom försvunnit bakom allt hår haha... 

Idag hade vi ett projekt. 
Eftersom vi letat överallt efter en stor låda man kan ha under soffa eller sängen och förvara DVDr i, utan tur, bestämde vi oss (Läs, jag lyckade övertala David) för att BYGGA en. Okej, nu snackar vi 2 "konstnärer" som ska bygga något= bad idea
Jag har viljan, men inte talangen. David har...eh, inget av det. Men eftersom vi är desperata att ha smartare förvaring i lägenheten, masade vi oss till en home improvement affär och letade virke.

2 timmar senare i kassan, la vi undan brädorna vi mätt, haft sågat i vårat mått och omsorgsfullt valt i alldeles för lång tid, och gick därifrån. FAIL.
Vi hade i ett gemensamt beslut kommit fram till att vi antagligen inte kommer att "pull it off". För mkt jobb. Lathet. Osäkerhet. Så vi drog till Target och inhandlade en plast förvarings låda, och prisa gud vilken bra ide. ALLA våra DVDr ligger nu fint förvarat under soffan. WIN.


Nä, nu kryper jag under täcket! Natti!

2 cute comments:

Karin said...

hahahaha...tror det var ett bra beslut att ta...hahaha..tror inte bi fixat det...vill se bilder...haha... på david i kort hår...hahaha

Ljung said...

Åh, vill se foto nu på din fina man!! Jag tycker han är fin i kortare hår istället för sådär jättelångt som det var. För som du skrev själv.. han försvinner bakom allt hår liksom!

Bra där!!

Fota nu!

kram kram
moster