Recent Posts

Thursday, February 24, 2011

The intruder

Haft en pärs med spindel fanskap en kväll som denna. 
Jag var och handlade ingridienser till chili con carne och vad ser jag inte nar jag hanger av mej jackan? ETT FANSKAP!!
Japp, fanskapet= en spindel. En sisodär 0.4 cm i omkrets med ben. Men det spelar ingenroll. En spidel är fortfarande en spindel med 8 ögon och 8 ben. Och där satt den, på min vägg.

Jag visste redan då att det skulle bli jobbigt. 
Jag gnydde lite i min ensamhet först, sedan tog jag mej till sans och tog ner alla hattarna i hallen. Tog ner jackorna. Tog bort väskorna och tog ner tavlan. Sedan tejpade jag för garderob dörren utifall fanskapet skulel ramla och sprina in i garderoben. Och då skulle jag VÄGRAT bo kvar.

Sedan hämtade jag mej en böjbar bok, och ett blött hushålls papper och var redo. Då börjar helvetett röra på sej. 
Den springer omkring där på väggen som om den äger MIN lägenhet. 
En kvart senare har jag äntligen ställt mej på stolen och tryckt boken mot väggen. Jag känner på mej att den inte är död. Jag prickade dåligt. Den lever där bakom boken och det blöta pappret. Och nu vill den hämnas.

Jag släpper boken och hoppar av stolen. Där är den. Den rör sej inte. Är den död? Jag har inte glasögona på mej.
nej...tyckte den rörde på sej....och det gör den. Lite sakta men säkert...men...ITS ALIVE!!
Fan...nu kommer den vilja ha revanch! Paniken slår in. Jag försöker läsa helvettets tankar. Vad planerar den? Den kollar på mej med sina 8 ögon och planerar att hoppa ner på mej. Krypa in i mina öron och lägga ägg.

Jag står i ytterligare 20 mintuer och har stirr match med fanskapet. Men jag hör steg i trappan. DAVID!!
Jag öppnar dörren och gnyr igen. "Spider..its a sprider."
Och då brister det. Jag börjar böla. Men David kommer till min räddning och dödar monstret. Efter 40 minuter...är den död.

I need help.

4 cute comments:

Karin said...

Lilla pluttan...kunde inte låta bli att skratta, men vet såååå väl hur det känns.
Jag skulle flytta hemifrån med, om det var en spindel här som försvann. Vi har en otrolig fobi, och det är som om spindeln är 17 meter hög. Folk förstår inte hur det är när man kallsvettas och har panik. Tur att David kom och räddade dig.
Men grejen är att du borde botas, för du kommer att ha barn en vacker dag. Säg om du haft en liten nyfödd, när detta hände...barnet gallskriker bakom dig...eller en 2-åring som du skrämmer livet ur. Jag har ju "förstört" dig antagligen,sorry, för varför skulle det annars sitta så rotat hos dig, denna fobi...tycker du ska kolla upp vad det kostar med ett "proffs" som hjälper dig med denna fobi...för den är sååå hemsk. Jag lider med dig...
Det var ju inte så längesen jag själv var i liknande situation...usch!

Och du ska ha en BLÖT TRASA, har jag sagt..inget litet jäkla papper...en stor blöt trasa eller ännu bättre, en GENOMDRÄNKT handuk..!!!!
Stackars dig, som fick din dag förstörd, pussokram från mamsen

Ellen said...

Haha det här va det roligaste jag läst på länge :P men jag förstår precis hur det känns inte just för spindlar utan min fobi är fart, när något går alldeles för fort. Förresten så gillar jag din blogg, jag tycker den är toppen :)

Alexandra said...

haha.. måste bara berätta att jag varit i en liknande situtation och sitter här och skrattar igenkännande, dock lider med dig också. spindlar borde förbjudas..på något sätt...
Jag hade ett krig med en spindel i ca 2 veckor utanför mitt rum innan jag blev tvungen att ta tag i det själv och bli av med den, allt efter att min värdmamma kommit och inspekterat den och lagt kommentaren: "Oh, that spider is really huge and it's so fat.. Maybe it's pregnant!?" och sedan lugnt spatserat därifrån. GAAAH!

Hoppas allt är bra med dig annars
kramkram
Alex

Botchow said...

Haha, Tack for informationen mamy :-)
Ellen, va kul att du gillar bloggen och att det var ett roligt inlagg att lasa. Inte lika roligt att vara i min situation dock :-)
Alex. Jag minns det. Tror faktiskt t.om att jag sag spindeln. Eller sa berattade du for mej och jag har dromt nagon mardrom om det eller nagot hehe