Recent Posts

Wednesday, February 23, 2011

60 frågor

1. Hur gammal är du om fem år? Suck. 32.5 år.
2. Vem var den sista du träffade? David imorse när han pussade mej hejdå.
3. Hur lång är du? 174.5
4. Vilken var den senaste film du sett? "The Kings speech" på bio.
5. Vem ringde du senast? Det var nog Stephanie....
6. Vilket var ditt senaste sms och hur löd det? Haha...för ett par dagar sedan till Davids kollega Pat: "Hey, did u guys leave already?" David har ju ingen mobil så jag får kommunicera med hans kollega.
7. Var är dagens planer? Jobba på receptionist jobbet, cykla till gymmet och träna. Äta middag, mysa.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? de är skilda sedan 2001...
10. När såg du senast din mamma? Natten mellan Lördag och Söndag den 9 Januari. Fast senast jag såg henne på Skype var Förra Torsdagen tror jag.

11. Vilken ögonfärg har du? Moss-gröna. Om det nu finns ett sådant ord haha. Jag envisas med att jag har gröna ögon. Jag har faktikst det!!
12. När vaknade du idag? 10.01
13. Har du någon gång hittat en katt? Haha yep. Vi har haft diverse upphittade djur hemma hos oss under min uppväxt.

14. Vilken är din favoritplats? I Davids armar... hehe. Seriously!
Fast det finns många ställen jag älskar. Vid vårat träd uppe på Mt. Tam... Eller kanske en sen sommarkväll vid Ingetorps sjön.
15. Vilken plats föredrar du minst? Nånstans där det finns mkt spindlar.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ah, denna frågan ja. 
Ärligt talat så vet jag inte. Framtiden är oviss, och jag gillar det. I mina drömmar bor vi i ett fint hus i San Francisco och ha 2-3 barn? Ha en framgångsrik fotograf business. Sommarstuga i Sverige som vi åker till varje sommar, och en liten vingård i södra Frankrike. Vi har även en Golden Retriver, 2 kaniner, en katt och en häst.
17. Vad skrämde dig som barn? Utomjordingar. Ironiskt nog.
18. Vem fick dig att skratta senast? Flumis.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Man är aldrig för ung, men jag äger inga.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på om vi har gäster hehe. Men oftast utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? jag sover på en, men vi har 4.

23. Hur många landskap har du bott i? Ehh...landskap elelr...land? Hehe... i Sverige har jag bara bott i ett, sedan har jag ju bott i England, och 2 olika "landskap" här- Marin County och San Francisco County.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ehh... no shit???!

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota!!
26. Är du social? Ja. Inte överdrivet social, och jag behöver bli "bekräftad" först. Men jag gillar att träffa nytt folk. MEn är ju inte den som syns eller hörs mest precis.

27. Vilken är din favoritglass? Frozen Yoghurt! Glass är för sött för mej.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Och my god. Dont get me started haha... Frågan om hur mitt liv ser ut om 10 år kan nog svara på det. 
Fast en Miljon går inte långt härborta...men jag skulle investerat i ett hus här, och den dära sommarstugan i Sverige. Jag skulle köpa mamma en resa hit. Jag skulle rest med David runt jorden i ett år. Sedan skulle jag köpt kamerautrustning till mej, och en Cintiq (skärm man kan rita på) till David. 
Sedan skulle jag nog gått på en shopping spree och köpt en helt ny garderob hehe.
29. Tycker du om Kinamat? Nä usch. För slafsigt och såsigt och för mkt glutamat och skit i. Här kör vi på Thai eller Japanskt.
30. Tycker du om kaffe? Ja...men håller mej till en kopp på morran
31. Vad dricker du till frukost? Apelsinjuice.
32. Sover du på någon särskild sida? Ja på mage. Om inte jag är supertrött kan jag inte somna på något annat sätt än mage. Så gott.
33. Kan du spela poker? Amatör poker. Det är kul hehe.
34. Tycker du om att mysa? åh absolut. Mysa är ju det bästa!
35. Är du en beroendemänniska? Ja. Jag blir beroende av allt. Jag är beroende av David. Jag blir beroende av människor. Fast det var bog värre förr. Ibland kan jag nästan tappa bort mej själv för att jag blir beroende av en vän.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope, men min finaste Camilla fyller en dag innan mej!
37. Vill du ha barn? Absolut. Skulle vilja ha 3 av dom. Men beroende på när den första kommer kanske det bara blir 2. Men absolut mer en ett barn!

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, Franska, Spanska och Botchows.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja när min rygg låste sej och jag knappt kunde röra mej haha. Sedan åkte jag med Rosi en gång i england. Fast det var hon som inte mådde bra då.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet! Fast pool e gött det också!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor.
42. Äger du dyra smycken? Haha nope. SKulle bli arg om David köpte ett dyrt smycke till mej. Föredrar en resa för de pengarna istället. min vigselring är nog det dyraste, och den gick la på typ... 1500:-
43. Har du någon gång testat narkotika? Nope
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Kaffe.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Alla har sin roliga "grej". Jag garvar åt alla! Men jag och Saris har ju många intärnskämt och samma humor.
46. Välj ett ärr på din kropp? Ett vid knät. Typ 4cm. Det var gympa i gymnasiet och jag "gick in" i ett staket som rev upp skinnet.
Eller ska vi ta det stora på smalbenet som jag fick i Thailand när jag "tappade" mopeden vi hyrt över mej? Jag är inte alls klumpig. Nej då.
47. Vad har du för ringsignal? Bara nån ful som kom med telefonen
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Japp. Ligger i en låda i mamsens källare. Jag har även kvar kläder från min gymnasietid, och kläder från 90 talet. Jag har lite svårt för att slänga saker.
49. Flirtar du mycket? Tror det. Fast ganksa omedvetet. Folk tycker kanske att jag flirtar när jag pratar. Men det är bara mitt sätt, och jag menar liksom inget med det.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? I fotostudion i skolan.

51. Kan du byta olja på bilen? Skullle inte tro det...
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, jag väntar på det dock haha.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Läser "The rise of the fourth reisch". En dokumentär bok om hur USA tar över världen och hur vi blivit utbildade inte stämmer med verkligheten och vad som egentlgien har hänt.
54. Läser du dagstidningen? Läser Aftonbladet på nätet för att hålla mej uppdaterad om små nyheter. Men tar saker jag läser i mainstrream media med en liiiten nypa salt.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nope.
56. Dansar du i bilen? Faktiskt ja. Och sjunger också.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? jag zappar ganksa mkt genom kananerna i bilen.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En lapp till min landlord om att elementet var av.
59. När var du i kyrkan senast? Jag går inte i kyrkan om jag inte måste, vilket med andra ord om nån annan gfter sej och jag går som gäst, eller om jag fotar ett bröllop. Jag har lite av en fobi för kyrkor. Men det var väl i Oktober förra året på jobb isåfall.
60. Vilka personer utmanar du? Alla!

1 cute comments:

Karin said...

fråga 1..haha..räknar du halva år!
fråga 13..bodde du hemma då vi hade en övergiven katt som vi bäddade för utanför dörren, mitt i vintern. Det var så synd om den. Vi körde senare ner den till ett djurcenter.
fråga 15...givetvis..haha.
fråga 16...toppen..så har jag med tänkt mig din framtid, om mamsen får bestämma.
Lägg till att mamsen kommer över minst 1 gång om året.
fråga 17...det var väl kyrkor som skrämde dig mest..haha..vi kunde ju inte åka nånstans..och spindlar..och Molgan...
fråga 28...tack för resan..hihih, hoppas du blir miljonär:D
fråga 37...du får ju tvillingar..haha
fråga 45..trodde jag var den roligaste..när jag jazzar...typ.
fråga 46...du har ett litet ärr i pannan med, från när du hade vattenkoppor...!
fråga 48...jaaaaaaaaaaaaaaa, det har du:(

kul att läsa!