Recent Posts

Tuesday, February 15, 2011

Decennie

När det blev nytt år och decennie, tänkte jag skriva vad som hänt i det förra decenniet, och vad jag vill uppnå med detta decenniet. 
Nu skrev jag ju aldrig nånting, men det fick mej att tänka efter. Detta decenniet kommer vi ju skaffa barn, flytta till hus, resa massa. Jag ska vara fullfjädrat fotograf. David kommer fira sin 40 års dag och jag min 30 års dag. Det är nog det mest skrämmande av allt.

Det är läskigt att tänka så långt i framtiden. Grejen är, att det är ju inte så långt i framtiden!

Decenniet som gått har jag gjort det mesta som jag ville få gjort. 
Tänk när man stog där, nyårs aftonen 1999-2000 och tänkte efter vart man kommer vara om tio år. 
Jag hade ju aldrig kunnat föreställa mej att jag verkligen skulle BO här i San Francisco. att jag skulle vara GIFT! Och gift med en fransman dessutom. Som faktikst jobbar med Star Wars som jag var totalt besatt av!

Innan jul visade David mej en dokumentär, som heter "The Secret". 
Den är väldigt intressant och menar att "Thought affects matter"
Jag tänker inte gå in på all fakta om detta. Sådant får ni forska och luska i själva om ni är intresserade av alternativ medicin, lite spirutalitet och inte bara lyssnar på "mainstream media" vad som händer i världen (För tro mej, det DOM säger är inte vad som händer. Iallafall inte vad gäller stora nyheter)

När jag var tio år och såg "Huset fullt" som utspelade si San Francisco, så svor jag till mej själv att dit vill jag åka. Dit vill jag bo. 
Vart bor jag nu? 
Jag ville resa runt Asien, gå i guideskola, vara Au Pair.
När jag träffade David. Visste jag sekunden jag såg honom att han skulle bli min. 
Han blev, bokstavligt talat min man, 6 månader senare.
Inte bara att jag träffade David. Jag träffade min själsfrände. Jag har alltid velat ha en konstnär, en mörk kille med mörkt hår och lockar.  Mörka ögon.
Sedan får han jobberbjudande av Lucasfilm. Så nu jobbar han på företaget som gjrode Star Wars. Trilogin jag var helt besatt av i min tonårstid och kunde alla repliker till. Alla varelser. Alla planeter. Jag klädde ut mej till Leia på maskerad. Hade Leia bollar i håret på fester (SUCK, i know...very big fan)

Så, jag skulle vilja påstå att jag har i princip fått allt jag drömt om hittils. 
Det ända som saknas nu är en karriär. Min fotografi karriär. Och det är det som ska hända nu 2011 och det nya decenniet. 
Det har startat trögt eftersom jag inte tror på mej själv. Jag har tappat min självkänsla av att om jag vill något, då GÖR jag det. 
Jag kämpar med att få förtroende för mej själv att jag kan. Men det kommer.

Jag är lycklig.

Första 20 minuterna ur filmen "The Secret". Lite cheesy, men intressant.


3 cute comments:

Bella said...

Ooo underbar läsning! Först tänkte jag "detta år" och så skrev du att ni skulle skaffa barn.. JAAAA jag hoppade upp och ner. Men sen stämde inte 40 och 30 där och jag fick läsa om haha.

The Secret tipsade mamma om i höstas och jag vart frälst. Jag tror på det och tipsar alla jag kan. Lite cheese är filmens illustrationer, men tanken är så sann så sann. Det fungerar. Får Rondas nyhetsbrev var och varannan dag, de lyser upp tillvaron :)

Fick ditt brev idag! Tuuusen tack. Ooo vilka fina kort det blev. Ska lägga upp några på Fb tänkte jag, får jag tagga dig?

Puss

Karin said...

...så sant. Jag tror du genomförde "the secret" innan det var uppfunnet. Du har önskat detta så väldigt mycket, så drömmen blev sann. Det stämmer ju till punkt och pricka på dig och hemligheten med "the secret", och vad som hänt i ditt liv.
Kan du nu inte fokusera på att bli fotograf nångång med!! Vad har du att förlora? En dröm? En verklighet som rasar? Förlorade pengar? Vad kan hända om du satsar? Du kan ju inte skaffa barn innan det, för då blir det aldrig av och är du lanserad innan barnen, kan du frilansa under din barnledighet och få in extrapengar.

Själv funkar inte "the secret" på mig...det blir aldrig som jag tänkt, så är det bara...jag har MOLGAN över mig!!!

Karin said...

...inte lanserad...etablerad menar jag givetvis.