Recent Posts

Friday, March 19, 2010

Det ska va kul å jobba (Melodi till "Det ska va gött å leva")


Jag måste säga att det är så himla kul att jobba. Jag känner mej nyttig! Duktig! Så får jag komplimanger hela tiden! Och kan inte säga hur skönt det är att få klä upp sej till jobbet, sminka sej, greja håret. I 3 år som nanny har jag typ inte grejat mej alls, och haft sköna slappa "kan bli smutsiga" kläder på mej! Skor som man kan springa runt i. 
Nu har jag kjolar, fina skor, och grejar mej så att man får komplimanger höhö.

Känns kul att ha jobbarkompisar som skämtar med en. Rowena som är i receptionen med mej är jätterolig! Hon är Hawaii-Fillipino mix. En riktig pacific islander som dom säger. 
Hon kan inte förstå hur jag kan gilla att stämpla post och sortera saker och sånt. Men jag gillar de! Speciellt sortera och stämpla posten.

En anställd har hamnat i trubbel pga dock. 
Hon är en riktig bitch och heter Rose. Hon jobbar i matsalen som en servitris. Gammal dam, sur. 
I Onsdags när jag skulle lämna listan med vilka gamlingar som inte skulle äta middag där, + menyn och buffe lapparna så skällde den f%#"¤ ut mej. Meningen är att vi ska lämna listan till vilken servitris vi ser. Så hade Rowena varit snäll och gjort buffe och menyn för dom också. Men så skällde Rose ut mej och totalt flippade och började vandra runt 

"I dont know what to do with these! I, I I dont know, youre not suppose to give them to me, I dont know. I, I dont know,BESIDES, YOURE NOT SUPPOOSED TO DO THESE ANYWAY!!! WE ARE SUPPOSED TO DO THEM, YOU ARE NOT SUPPOSED TO DO THEM. I DONT KNOW WHERE TO PUT THESE!!"
En annan servitör stannade upp och kollade komstigt på henne. Jag bara stod där som ett fån. Ehhh...vad hände??

Iallafall berätta jag för Rowena igår, och hon sa att Rose hade skällt ut 2 gamlingar nu i veckan också. Så vi berättade för matsalschefen. Muhahahaaaa!!
Visst, man kan ha dåliga dagar, men man skäller inte ut en kollega för ingenting, hon skämde ut mej!! Det var några gamlingar i rummet också, och nu kanske dom tror att JAG gjort något fel. Så Det är rätt åt denna Rose att hon får sej en tillsägning elller förhoppningsvis sparken hehe. Ingen behandlar mej på detta sättet! Bitch!

Phew... nu fick jag det ur mej. Nu ska jag greja mej och gå till jobbet!

Kissies ::: Botchow

1 cute comments:

Karin said...

förstår känslan och saknaden efter ett JOBB, johanna. Visst verkar det kul att jobba:-D /puss