Recent Posts

Tuesday, April 6, 2010

California drivers license

Jag fick det. Efter 5 1/2 år här i Californien. 4 av dom vilket jag kört "illegalt" hehe. Ska bli så skönt att kunna slappna av och bara cruisa runt och köra som en dåre och veta att om polisen stoppar en, får man "bara" en fortkörningsböter hehe. Inte för att jag kommer köra som en dåre ändå, men ni fattar.

Jag fick också bekräftat, som David, att det var fasansfullt enkelt. Löjligt enkelt. Det var i princip "backa i en rak linje, kör ut på gatan,rakt fram, sväng höger, rakt fram, vänster, vänster, rakt fram, höger, vänster, vänster, höger, höger, höger, och så var man framme på DMV igen. Grattis till körkortet. Ingen övning på att fickparkera, parkera i backe (som är otroligt viktigt att veta här!) ingen motorväg, backa runt ett hörn, landsväg, vad som hellst. Allt som allt tog det ca 10 minuter. (Efter att en pissförbannad Johanna och David fått vänta i TVÅ timmar)

Så ja, nu vet jag också varför Amerikaner kör som idioter. 

Yay för mej.
HÄR kan ni se det löjliga häftet de kallar för handbok. 

Jag kommer förresten se ut som en jävel på kortet. De tog kort på mej sist när jag gjorde skriftliga testet. Fixade upp mej och allt. Nu gick jag dit utan smink och nyvaken. Så säger dom att dom måste ta ett nytt kort för att jag ändrade mitt födelsedatum (Idoterna hade skrivit fel datum) 
"Are you sure?" Pep jag. Men ja, de var säkra, så jag slet av mej glasögona och försökte se pigg ut. Ingen hottie på detta kortet vetja.

1 cute comments:

Karin said...

GRAAATIS här med. vad skönt. Nu slipper ni åka fast, och nu är de ännu mer amerikaniserad. Puss