Recent Posts

Wednesday, February 24, 2010

Gå aldrig till närbutiken...


... om du vill vara ekonomisk.

David har inte tid att åka till affären och jag orkade inte dra mej ut själv. Så "då går jag ner till närbutiken" tänkte jag glatt. Vi brukar handla där omd et saknas mjölk, grönsaker eller vin... men nu gick jag dit för att handla fisk till middag.
Big mistake. Big fucking mistake. 2 bitar lax för 20 dollar. TJUGI DOLLAR!! Här försöker man vara nyttig vafan.
Vad kan jag göra? Sträkte med en skakande hand fram mitt lilla kort som inte håller mkt deg nu för tiden vill jag lova. Och gick med sura steg hemåt.

Folk klagar på att amerikanare är dumma och feta för att dom äter Mc Donalds för att "det är gott". Sant, i många fall, men verkligheten är att detta landet är fucked up och har många i underklassen som äter på Mc Donalds för att det är det enda dom har råd med. Vad väljer man, nyttig fisk för $20 eller Mc Donalds för $1? Många har inget val... 

Nä, nu bli're Hockey för hela slanten!
Allez la Suede!!

Liknande 2 bitar jag köpte. Jävla lureri.


1 cute comments:

Karin said...

heja sverige...!