Recent Posts

Tuesday, November 15, 2011

guess where we're going next week.....











Thats right baby!!!
NEW F*cking YORK!!

Den första skymten av N.Y. Vi kom ur en tunnel och där i skymningen låg staden.




Känslan jag kände går inte att beskriva. Jag hade tårar i ögonen och tänkte "Jag är hemma"
Jag är så exhalterad att jag dör!! Äntligen ska jag få en riktig New York upplevelse!
Jag var där över en halv dag när jag gick i au Pair skolan, men vi satt mest i en buss och hade inte tid med så mycket annat. 
Har kort på times Square, Rockerfeller center och färjan runt Liberty island, men man hann liksom inte gå omkring. Var liksom av bussen - ta kort - på bussen. Rena rama Japanese style! 
Minns att jag satt i bussen och tryckte ansiktet mot fönstret och försökte se toppen av alla skyskrapor. Åhhh...den spänningen!!

Nu ska jag dit med min fina make! Vi ska bo nästan mitt i times Square hos en kille som hyr ut sin lägenhet! Vi åker tidigt Thanksgiving morgon nästa torsdag, och åker hem Måndag kväll! 
Och tro mej, det kommer inte bli mycket sömn! Här ska upplevas New york, staden som aldrig sover - äkta style!!










Times Square                                                       Rockerfeller Center

1 cute comments:

Karin said...

åååhhh, ha så jättekul. Ska tänka på er jättemycket. Och ta bättre kort.haha. Tänk om du vetat då att 'om 5 år är jag tillbaks med en make..och jag åkte aldrig hem igen' typ...!