Recent Posts

Friday, November 11, 2011

5

Där är den, den magiska siffran. 5. Fem. Five, Cinque, Cinco, jag ni fattar.
Jag och David har varit gifta i fem jävla år nu. Det har definitivt vaaaarit de mest fantastiska åren so far. Och det kanns fortfarande som nykära...

När David kom hem från jobbet förra Fredagen den 4, då det var jubileumet, utbytte vi presenter. Detta året var temat tra (vi går efter de traditionella jubileumena)
vi båda hade samma ide, med lite olika twist.
Jag var kreativ och hade gjort en ram till honom och satt in ett kort på oss. Jag målade våra initialer, och köpte massa grejer och klistrade på ramen, skrev ut "Jag älskar dej" på svenska och Franska och satte i små klänypor. Blev faktisktt riktigt nojd.
David vet vad jag uppskattar mest av alllt och gav mej en teckning på "botchow and Flumis" och satte i en träram. Love it!

Vi tog oss till en Fransk mysig restaurang - Rue Saint Jacques, i Nob Hill kvarteret.
Det ar som mest idylliskt San Francisco med Cable caren presis utanfor och det magnifika skylinen av sf downtown. Vi slog pa stort och tog en 6 ratters meny och flaska vin. Det var fantastiskt gott!!
Det var en underbar kvall och jag kan inte fatta att vi har varit gifta i fem år redan. Det har gatt sa fort!












 Det var så mycket vi åt så jag minns knappt var det var, men det bästa enligt mej var denna pilgrimsmusslan. Fick googla på det svenska namnet, här borta heter det Scallop och är väldigt populärt! Den är mjuk och har en mild sötvattens smak. Den gröna geggan till vänster om musslan är escargots... SNIGEL! whaaa... hade ingen aning om att den kom med, det stod inte i menyn, men eftersom den nu låg på min tallrik var jag ju tvungen att testa. Och till min extreeeeema förvåning, var det faktiskt gott!!!! Den var dränk i vitlök, och konsistensen var helt, ok...
Maträtten till höger är Bouillabaisse, en fransk fisk gryta. Också asgott.














Vänster, leverpastej mojs med fikon och päron. Till höger har vi ett glas med bär sorbet i Port vin- sött rött vin. Det fick vi på köpet eftersom det var våran jubileum... behöver jag säga att det var äckligt gott?











Vänster, kalvkött och potatismos och nån strimad grönsak, Höger är resten av ost brickan, jag glömde ta kort haha.

 Jag åt typ 1/3 del av denna kladdkakan. Den var asgod men hallå... vem hade plats i magen. Till min sorg var jag tvungen att sluta äta :( Som förrätt fick vi även en liten mini salad, och en soppa! Och allting avslutades med 2 glas champagne!








 Maken --- Frugan
Myyysiga San Francisco

Je t'aime Pour toujours mon beau homme!

2 cute comments:

Karin said...

Världens sötaste par<3 Stort grattis, önskar jag satt emellan er och åt kladdkakan, det övriga är det inte så noga med.. Fantastiska presenter, gjorda med eftertanke och kärlek. puss på er!!

Johanna said...

Grattis på eran dag, ni är ju så fina ihop!!° Kram Johanna