Recent Posts

Friday, June 3, 2011

Sikken skit

Alltså, vad har hänt med Sverige??

Jag är inte haj på alla kändisar i Sverige nu. Kan inga nya skådisar eller nya artister. Men jag vet att något som är stort i sverige är alla fjortis B kändisar som blivit kända på sina bloggar. Jag läser ingen av dom, eller jo, 2, och det är Egoinas blogg. Tycker hon är rolig. Och Fokis blogg, mest för att hon bor I Thailand och tycker det är intressant att läsa om hur hon lever där.

Jag har även kollat in Kissies blog (Som jag fick mardrömmar av, och David med för den delen "Oh my goood, What is THAT?!" haha)  Sedan vet jag ju vem Blondinbella är... läser inte den bloggen (Hon kallade bidragstagare och sjukpensionärer för parasiter innan det förra valet så hon är som en liten insekt som man vill trampa på i mina ögon.)
Nu hamnade jag på en Paows blogg. Ännu en fjortis som tjänar hundratusentals kronor på sin blogg. Som inte skriver ett enda vettigt ord. Visst, hon är inte lika illa som Kissie, men ändå. Jag vill inte ha en unge som henne for sure.

Jag scrollade runt på hennes blogg skakandes på mitt rufsiga huvud (Har ännu ej kammat mej för dagen) och genom hennes blogg kom jag in på hennes pojkväns Hugos YouTube låt. (Ja, han är tydligen en artist) 

Jag kollade in hans musikvideo och förundrades över hur Jersey shore allting är. Jag gillar inte den generationen här i USA som blir kända över alla jäkla reality program här... tjejerna är billiga, värsta Bimbos och drama queens och bara så..äckliga och osmakliga. Ingen klass alls.
Men den generationen kommer till Sverige också, eller, uppenbarligen finns den redan där. Unga spinkiga smala billiga tjejer med för mycket smink på sej och har legat runt med halva stan när dom är...vaddå, 14-16 år??

Jag kollade på Hugos låt, som sög, och kom sedan in på en låt han gjort med Paow. Ett gäng underåriga fjortisar på en båt som skakar rumpan och brösten.

Och genom den kom jag in på Kissies låt!! (Ehh...ja, hon har uppenbarligen gjort en låt) (Som suger) Och genom den kom jag in på någon grupp, KICK, också ett gäng 14 åringar som har fest och super.






Spelas dessa på radion??? Gör de verkligen det???

Alla kan bli kända nuförtiden, det finns ingen charm i det hela längre. Ingen klass på kändisarna. Jag vill inte att mina barn ska växa upp med de idealen. Jag vill inte att de ska bli som dom. Jag vill att de ska växa upp och ha Grace Kelly och Elizabeth Taylor som ideal.  Nu förstår jag varför gamlingar säger "Det var bättre förr"
För det var det ju.


2 cute comments:

Karin said...

haha...visst var det bättre förr,det är ju det jag säger:) jag har inte ens hört dessa förut och inte låtarna heller. Men de kanske spelas på klubbar och sånt. Jag stod bara ut i 30 sekunder, inte var det bra direkt...

Ljung said...

Hej,
Jag känner till vilka dessa bloggare är och jag lovar dig... dom är inte A-kändisar, inte B-kändisar, inte heller D-kändisar.. dom är mer typ Ö-kändisar. Dom tror i sina små skallar att dom är något bara för att dom för dagbok online. Tyvärr så tjänar dom multum pga av reklam på sina sidor, så dom lever flott. Men dom kan inte glassa sig bland andra kändisar för dom är verkligen 'a nobody'! Deras videos spelas ingenstans överhuvudtaget. Dom försöker synas hela tiden, men blir aldrig något annat är just en Ö-kändis. Kissies brorsa har också spelat in nån fånig video, som det inte hände nåt med heller... då ställde han sig mitt på 'plattan', dvs Sergels Torg, och körde playback på låten. Ingen gillar den än! Dom försöker även tro att dom kan ha olika intervjuar program... men dom hamnar inte nån annanstans än på nätet, där vem som helst kan göra vad som helst. Dom kommer inte på tv alls. Så lugn nu Johanna... det är fortfarande bra musik som produceras här, och till den grad att kända från usa väljer att komma hit för att producera låtarna. Bra va!!!!!

kram kram