Recent Posts

Tuesday, June 14, 2011

En till klänning! Rösta!

ÅÅh.. jag fortfarande inte är heeelt 100% på klänningarna (TACK till er som röstade på klänningarna i DETTA inlägget, FYY på er vänner som inte gav någon åsikt. Vart håller ni hus egentligen?? Det tar faktiskt inte lång tid att lämna en kommentar till en vän i beslutsnöd på andra sidan jorden :-p  )

Så idag var jag iallafall ute runtom i krokarna och letade klänning. Jag visste att det skulle kosta lite mer än good ol´ ROSS, men tänkte jag kunde hitta något fint här.
Självklart blev jag kär i en klänning från en designer butik. Den kändes rätt! Så himla fin... men, den kom med ett pris också. Såklart.
Men, av de andra klännignarna som den lila överlägset vann, vad säger ni om denna?? Är den en contender??

$97.
Frågan är....is it worth it?

Den kostar lite mer, men kan skert använda den oftare än den lila. Den lila är ju inte man går omkring i på dagarna liksom, denna är lite mer alltiallo. Samtidigt är den 4 gånger dyrare!

Jag hittade en annan klänning i en butik... för 49 dollar. Beige, romantiskt, lite vintage, spets. Presis som jag föreställt mej! MEN, Man om jag ångrar mej får jag inga pengar tillbaka ...man fick bara "store credit"... så jag köpte den inte för jag var rädd att jag inte ska behålla den, vem vet med mej och min ångest.
Och visst kan man använda beige på bröllop...ljus beige....
Jag ska dit och fota den imorrn :)

Så, Ni som inte röstat...gå nu in och kika HÄR

4 cute comments:

Karin said...

woow, den här gillar jag med..men tycker att skärpet ska sitta rakt och att det ska vara samma färg som på skorna. Kan du inte ha ett snyggt vitt skärp, om du ska ha de skorna på bilden?! Klickade upp bilden och zoomade in...den är verkligen jättesnygg med effekten på ena axeln. Tycker den här var ursnygg, så det står lika för mig...det är mer att det handlar om pengarna nu...vilken har du råd med i förhållande till hur mycket du använder dom?!Och ju mer jag tittar på denna så gillar jag den mer och mer...
Håller med om övrigt...

Jos said...

Åh jag tycker denna va jättefin!

Gillade även nr 2 från förra inlägget (förlåååt att jag aldrig kommenterade, jag kunde inte riktigt bestämma mig å sen glömde jag av å skriva haha).

Håller med Karin om det med skärpet dock, att det hade varit fint om skorna matchade.

Du kommer va jättefin vilken du än väljer! :)

Puss å kram!

Ljung said...

hmm... denna var också fin, men dyr. Tycker inte skärpet passade utan att det isf ska vara vitt skärp med vita skor eller mörkblått skärp med mörkblå skor (ser ut för mig som om klänningens grundfärg nertill är mörkblå?)

Tycker som Karin att denna och nr.1 är dom finaste och att det nu hänger på vad man EGENTLIGEN har råd med, med tanke på hur mycket klänningen kommer nyttjas.

Ha jättekul på festen Johanna, och du kommer bli fin i vad du än väljer.
kram från moster!

Bella said...

Superfiiiiin! åååå vilken dröm. Ja denna kommer du att ha som din absoluta finaste klänning till vardags och fest. Den lila var också jättefin och matchar mannen din på bröllopet. Svårt det blev nu Jo, du skulle inte ha tagit en till runda i butiker haha. Önskar dig lycka till! Du kommer vara strålande vacker i båda.

Puss