Recent Posts

Tuesday, June 21, 2011

Mitt Shire

 Lyssna på Hobbit låten medans ni läser!

Jag har ju kommit in i en riktig Sagan om ringen period igen.
Tack vare att Extended edition kommer ut på Bluray så visar dom alla tre filmerna på bio igen, 3 Tisdagar i rad.
Förra veckan var det den första, ikväll är det De två tornen. Det var nästan obeskrivligt att se de igen på bio. Jag älskar dom precis lika mycket som innan, och det känns så välbekant, typ, som hemma haha.
Hej till de glada små hobbitarna och de vackra alverna i Rivendell, De mystiska alverna i Lothlorien och den tuffa Aragorn.

Nu har jag precis upptäckt att de börjat spela in "The Hobbit"!!
Två filmer som kommer ut Julen 2012, och julen 2013. Jag DÖR av förväntan! Blev helt tårögd när jag hörde den välbekanta Hobbit låten. Och om jag hade pengar skulle jag fasome åkt till Nya Zeeland, brytit mej in i Bag End (Bilbos hus) och sovit där. Sedan skulle jag tvingat dom att ha med mej i filmen. Jag vill spela Alv.

Iallafall... nu kommer ju inte detta hända. Men det komiska är att jag har flyttat till mitt eget "Shire". Norra Californien är fullt av små kullar som liknar The Shire. Och jag hittade ju min egen hobbit också. Yay.




 På Davids jobb!



2 cute comments:

Karin said...

snyft vad fint...du lever i sagan. Jag kan tänka mig hur ditt bröllopslöfte till daviv ska låta..konstigt att du hamnade just där det finns hobbitkullar...haha

Ljung said...

Du har ju hört talas om 'the secret' - film och bok.

Du drömde om en hobbit, du drömde om den där vackra naturen - och dina drömmar blir sanna en efter en.

Det är ju det som är det magiska magiska med... the secret!!