Recent Posts

Wednesday, June 8, 2011

Abrakadabra Simsalamadrass

För någon vecka sedan medans vi väntade på att få bord i Cheesecake factory vandrade vi runt vid madrasseran på Macys.
När David såg att de reade ut madrasser för det var Memorial day, var David såld. Han skulle bestämt inhandla Memory Works madrass, en billigare version av Tempur Pedic.
De senaste månaderna har David haft superporblem med ryggen. Han vaknar och har ont och svär över våran IKEA madrass. Jag som är lite mer simpel av mej haha, känner såklart en stor skillnad på madrasserna vi provade, våran madrass vi har nu kan jag känna spiral mojsen i, i mina höftben och axlar...men har inte riktigt stört mej av det. Kanske för att jag hellre spenderar pengar på annat än en madrass.

MEN, för min kära makes skull, och, för mitt eget bästa ocskå, blev det att vi köpte en! Visst, inte liika lyxig som Tempur Pedic, men den känns nästintill likadan, det är ju med såndär memory foam. Och den är sååååå skön!!

Idag kom madrassen äntligen! Den kom med en "bedbox" som vi placerade över sängen... så nu är den en riktig "American Style" säng! Princessan på Ärten säng med andra ord. Det kanske inte ser så bra ut i vårat lilla sovrum, men jag tycker det är mysigare och faktiskt skönare att sova så högt!

3 cute comments:

Karin said...

men åååå, det blev ju jättefint och mysigt. vadå inte fint....jättefina gardiner och allt. Ni kommer säkert inte att ångra att ni la pengar på madrass../puss

Karin said...

himla fräck sida de har...fabriken..förresten...

viiiill haaa cheeeseeecake....

Ljung said...

Det blev ju jättebra!!! Sarah fick en ny säng o madrass i julklapp och det är också en sån där med memoryfoam. Tror hon också gillar den!!

kram kram