Recent Posts

Thursday, September 2, 2010

Projekt fitta till jul


Projekt Fitta (till jul) är ett projekt jag och Saris kom på efter hon var här. Vi skulle ju haft bootcamp men det slutade med att vi "vart tvugna" att visa henne alla goa fantastiska restauranger i stan och bara åt som fan istället.

Så det var då "projekt fitta till jul" kom upp. 
Fitta är ju plurial av Fit, men det spelar också på att vi kallar varandra för, ehum, fitta, på  ett snällt vis. Tänk er nu inte "jävla fitta" med mörk arg röst, utan en ljus och glad snäll tonart: "Fittan" 
Och ja, eftersom jag då är fitta #2 och jag kommer hem till jul, så blir det dubbelmening på projektet. MENSA nästa! (klubben för alla som har högt IQ)

Projekt Fitta till Jul menades att vi skulle försöka äta hälsosammare och träna minst 3 gånger i veckan. Hittils har det gått åt helvete. Eller, nyttigt försöker jag alltid äta, men träningen! Har ialafall oftast lyckats träna 2 gånger så det är okej. Men inte tillräkligt!

Så varje Söndag kommer jag ha en uppdatering av "projekt fitta". Vad har jag gjort för motion i veckan. Har jag ätit bra?

Jag var på G ett tag, glömmer aldrig den känslan när jag kom hem Julen 2008 och alla märkte att jag blivit smal. För första gången i mitt liv! Jag  ar ju inte smal smal, men tillräkligt för att jag skulle känna mej fin.
Men gott folk. Its the return of the Sidofläsk! Jag vägde mej för första gången på 1 år förra veckan. Jag hade gått upp. Antagligen en side effect av att vi ätit ute typ, hela sommarn.


Men nu ska det tas tag! Projekt Fitta- come get me!

Lovvie --- Boo

3 cute comments:

Karin said...

haha...hänger på projektet i smyg:D
På sidan om er liksom.
Ska vi tävla??

En mamma mitt i vardagen. said...

Haha LOVE projekt fitta till jul! Snälla snälla snälla!! Får man vara med??

Botchow said...

Det e klart ni far vara meeeeed! Men Helenis, du ar redan fit ju! Var inte du med i viktvaktarna redan?
Mamma, nej det ar ingen tavlig, men pa ett satt blir det ju det anda, typ att "ahh, hon har tranat 4 ganger och jag bara 2," da kanner man ju sej taggad till att gora mer!