Recent Posts

Tuesday, September 21, 2010

Min stad


I måndags när jag så snällt kravlade upp kl 7 men kinesögon och kokade kaffe, kollade jag ut genom fönstret och såg till min förtjusning att det var blå himmel ute (Oftast e det dimmigt fram till 10) 
Jag la även märke till att solen inte kommit upp, så när jag öppnade balkongdörrn såg jag att det var soluppgång!! Det händer typ aldrig att johannisen ser en soluppgång. Jag sover oftast vid den tiden. Men inte idag. Det var så vackert att jag fick rysningar! Så ovanligt att se SF i det ljuset!


När jag sedan tog bussen och åkte igeom Presidio skogen till skolan, så var det lite dimma och dis bland de höga Eucalyptusträden. Morgonsolens strålar sken igenom och det såg ut som en trollskog!! Jag kunde riktigt se älvor flyga omkring!

Framåt eftermiddagen satt jag återigen på bussen. Hemåt denna gången. Det var en sådan dag då dimman låg som ett tunt täcke, presis över vattnet, fast det är soligt! Så magiskt! 
Jag ÄLSKAR min stad!


5 cute comments:

Karin said...

aww, så otroligt vackert, vilken härlig känsla när man känner så! man älskar sin stad...jag älskar med er stad, ändå har jag inte varit där än.

Även om ni flyttar hem nångång i tiden, så kommer ni att längta ihjäl er till SF. Frågan är om det ens går...!

Ljung said...

Älskar också staden!!

...men du... kl.7 är ju rena sovmorgonen din lilla sömntuta! haha

kram från moster!

Bellis said...

YOU ARE SOOOO LUCKY. Älskar ditt tak, Karlsson ;)

Bilden hamnade som skrivbordsunderlägg. Den ska peppa mig varje jobbig timme framför ett skolprojekt. One day, one day..

Träffade en NYC-bo igår, huuuur söt som helst. Och jag bara föll pladask vid hans första rena amerikanska dialekt, hahaha..

Mia said...

Galet att du bor där. Jag har bara varit där en enda gång men av alla städer jag besökt i USA var det den vackraste. Helt ljuvlig.

Snubblade in här via bloggportalen och blev helt såld. Jag har varit mycket i USA i omgångar. Vi har ett fint förhållande som nu får gå på distans då jag pluggar. Härligt att ha hittat dig så jag kan få min dagliga fix av the american way. :)

Ska spana in makens konstbok nu. Gammal konstvetare här så sånt tycker jag är grymt kul!
Kram

Botchow said...

Hej Mia! Vad roligt att du hittat hit! Kan inte mer än att hålla med det om att SF är vackrast :-)
Hoppas du gillade makens konstbok hihi
kram pa dej!