Recent Posts

Monday, September 20, 2010

Lasagne


Är det bara jag, eller uttalar ni också Lasagne som Lasag-njä?

Hur som hellst. Jag har ätit världen goaste Lasagne, gissa vem som var kocken? MOI!
Inte illa, lagade Lasagne för första gången nånsin, så blir den asgo.
Tänkte bara säga det.

2 cute comments:

Karin said...

åh, det ska du få laga åt mig. jag köper alltid det färdigt, för det verkar så svårt att göra. Sen har jag gjort det en gång förr, och det gick inte att äta...varför...tydlige skulle man göra något med plattorna, förkoka eller nåt, så den var stenhård. Det var typ 30 år sen och jag gjorde den aldrig med!
jag säger lasagnäää...med ett G mitt i.../puss

Ljung said...

haha.. man ska inte förkoka plattorna ju! Då var det nåt annat som blev fel för dig Karin.
Att göra en egen lasagne är godare än dom köpta, helt klart. Gott är också att strö gratängost överst!! Ger en god yta!!

Mitt uttal? Jag säger Lasangn... inget e eller ä på slutet alls. (uttalar så för det är så dom säger det i england...där jag åt det första gången..haha)