Recent Posts

Wednesday, September 8, 2010

Dimman, pool och mat - Saris part V


Sista veckan Saris vart här skulle vi egentligen åkt ner till Rosin i San diego. Men tyvärr tillät inte ekonomin det, så vi fick underhålla oss i San fran istället.
Måndagen höll vi oss i dowtown tror jag, Saris åt Sushi (för ovanlighetens skull)

Tisdagen åt vi lunch me David på Skywalker ranch och hälsade på Yoda
Maten va go
Vi relaxade på skywalker ranch verandan i gungstolar och drömde )Vad Saris pysslar med här vet jag ej)
Efter lunchn åkte jag och Saris ut till Point Reyes fyren. På vägen dit stannade vi i lilla byn Nicasio med en gullig kyrka
Point Reyes är den kalllaste och dimmigaste stället i Californien
Kallt som fan var det
Dimmigt som fan också
Jag svär att Saris hår blev större och burrigare varje gång jag kollade på henne.






Det var så blåsigt....
Så att vi flög...





Vi träffade en liten Mullvad som bodde långt därute
Tandborste, någon?

Hemvägen var som ett jäkkla safari. Först så vi söta rådjur...
Så vi backade me bilen för att ta kort och rådjuret kollade på oss som vi vore idioter. " Skynda!! Ta kort!!" skrek jag till Saris
Några minuter senare träffade vi på en ko som var på fel sida stängslet
Efter det fick jag tvärnita igen då ytterligare en rådjursfamilj skuttade runt
Sedan kom där ett par kor strosande över vägen. Sedan såg vi även en massa hundar, hästar, getter, och en ekorre springa över vägen.
Vi hämtade David och åt Sushi på Sarisens favvo sushi- Detta är Mojojojo... Sushi American style. Fan va go en är. Värsta sushi tårtan!
Onsdagen tog vi oss till poolen för en sista pooldag. Jag gjorde ett coolt hopp.
Sedan hade vi gräs-krig. Jättekul.
Denna fjäril kom och satte sej på Saris fot HELA dagen. Kunde va borta i en timme. Helt plötsligt satt den där igen.
Vi åt "Shabu Shabu" på kvällen. Man kokar sin egen mat typ. Man får råa grönsaker och rått kött, doppar det i en stor gryta man har i mitten, sedan äter man och det e så jääävla gött.
Saris gillade att doppa.
köttet
kötthuven

Okej, nu är vi snart där. Bara ett inlägg kvar, sen tar vi oss an när Fridis var här, sen Bellis. Nu ska jag sova. Upp tidigt imorrn för skolan.

Lovvies --- Boo

3 cute comments:

Bella said...

Jätteroligt att läsa och se alla tokiga bilder ;) Flög ni verkligen upp av vinden??

Tuuusen Tack för att jag fick bo hos Er! Karlsson på taket-feeling :)!

Nu är jag här i Malmö, och skolan är helt fantastisk, allt som vi får lära oss är sådant jag har suktat efter att lära! Nu är det skissteknik från grunden, 140 skisser ska in nästa vecka.. Och photoshop/ Illustrator. Inom kort ska vi kunna det där helt utan tabbar, wooo.

Tänker på vad David sa att alla måste hitta sin egna stil. Precis det predikade vår lärare om ;)

Hoppas allt flyter på som det ska och att du inte saknar mig alldeles för mycket ;)

PUSS!

Karin said...

kul med alla bilder. Maten ser inte god ut!så roligt när du sätter in:D/puss

Ljung said...

haha... det där med alla djuren som gick över vägen berättade Sarah om... Det var VÄLDIGT kul att höra. Fick mig ett gott skratt!!

Håller med Karin...maten ser inte god ut!! haha (retas)