Recent Posts

Tuesday, May 3, 2011

Carols Bridal Shower

För nån helg sedan var ju jag på Carols "Bridal shower". 
I princip är et ett tillfälle för henne att öppna bröllopspresenter innan bröllopet eftersom de inte kommer öppna på själva dagen. 
Jag hade ju smått panik innan och hade ingen aning vad jag ville ge. Jag visste dock att jag ville ge något hemmgjort!
Sags och gjort gav jag mej iväg till en kreativ hobby affär DAGEN INNAN och spenderade cirkus 4 timmar därinne. Plockat på mej massa olika saker tillolika projekt. Jag kunde ju självklart inte bestämma mej!
 



Jag kom hem med lite olika material men bestämde mej tillslut att måla en terrakotta kruka och dekorera den, och även måla och dekorera en trä box som hon kan lägga saker i!


Enklare sagt än gjort. 
Inget gick som jag ville och jag svor uti köket som en galning. 
När klockan närmade sej 01 på natta gav jag upp och foortsatte innan showern dagen efter. Jag hann klart och blev faktiskt ganska nöjd!
Utöver det köpte vi även en "cheese dome" som fanns på deras önskelista.
 

















Showern var mysig. Det hölls i en mysig te salong och jag förtärde det godaste te jag druckit. Det serverades ääven sallad, smörgår snittar och kakor.Carol fick massa fina saker, och det kom mkt tårar från henne av alla vackra tal som hölls. Det var en intressant skara dock. De flesta var från hennes Buddhist grupp så det var väldigt många olika typer av människor.



 



2 cute comments:

Karin said...

Åh, vad fint det blev, helt fantastiskt bra ju!! Hon måste ha blivit glad för dina personliga presenter!
Vad söt hon är, jonas och hon passar ihop. Och hon är ju längre än dig, lång för att vara därifrån eller?!

Johanna said...

Tack mamy!! Hon är jättesöt. Och hon är så snäll också...verkligen en speciell människa. Så totalt motsatsen till hans ex!

Brasilianare är ju kända att vara långa och slanka. De anses ju vara "världens vackraste kvinnor" därifrån...