Recent Posts

Wednesday, March 23, 2011

La Calle

Sedan jag började ta Zumba klasser i höstas har jag blivit ett stort fan av Sydamerikanska, exotiska toner och rytmer.
Jag älskar låtarna som Gaby väljer ut att dansa till och försöker memorisera några ord i låten, för att sedan googla och hoppas att jag hörde rätt och att låten poppar upp på youtube! 
Ibland funkar det, och ibland....funkar det inte. Som den dära himlans "Mocha mocha" låten! Vafaaan heter den!?

Jag känner att Zumba verkligen är rätt för mej, det är faktiskt den första dansen jag känner att jag ser bra ut när jag dansar! Ja, jag känner mej t.om lite sexig! Det är ju det den musiken gör! 
Jag har alltid älskar dans men tyvärr har jag aldrig varit så bra på det. Min kropp var helt enkelt inte gjord för mer komplicerade snabba danser som Hip Hop, Street dance etc.
Jag funderar på att börja ta riktiga dansklasser, typ cha cha, salsa, Lambada etc. För jag har vekrligen så jäkla kul när jag dansar! Jag vill dansa varje dag! Önskar att David ville ta en sådan dansklass emd mej. Han har rythmen. Han skulle passa jättebra att dansa sån här dans!

Jag har även hittat en radiokanal som spelas så att högtalarna dånar i bilen. LA CALLE!! Ciento cinco punto tres!

Dessvärre vet jag en person som inte är så förtjust i detta. En viss liten Flumis. "Are you joking me" var det första han sa när jag satte på kanalen härom veckan. "Maybe its nice to dance Zumba to. But its not very nice to listen to no?"

Dessa är ett par av låtar som jag älskar! Jag fattar inte vad de säger men me like them!! Jag har lust att dansa loss som en dåre till dom!! Shake datt ass!




2 cute comments:

Johanna said...

Visst är den latinameriknska musiken grym!! jag har åxå fastnat för den. och visst är det kul med Zumba!!! Tycker absolut att du borde börja en kurs, det är jätteroligt. Kan rekommendera Bachata, Marengue och Salsa som alla är jätteroliga danser!!!
Kram

Bella said...

Fin headboard! Jag vill gärna gå och dansa Zumba med dig på JCC den här gången :)

Tycker vi ska ta en hel eftermiddag där med ångbastu, bubbelpool, zumba-class, fixa oss inför kvällen i deras lyxiga lokaler, dumpa väskorna hemma och sedan dra ut medan det fortfarande skakas om höfterna på oss:)