Recent Posts

Sunday, January 10, 2010

Jordbävning!!

De senaste dagarna har här varit en del jordbävningar! En i Torsdags som jag kände. I fyra sekunder skakade väggar och saker. Det är verkligen en obeskrivlig känsla, man vet verkligen skillnaden när det är en jordbävning eller något annat. Det känns ända in i benmärgen haha.

Jag blir alltid lite rädd, hjärtat står liksom still ett tag, och man känner paniken komma sakta, men helt plötsligt är det över! Man hinner knappt bli rädd.
Vi har jorbävningar ofta här, fast de flesta känns inte. Men detta var 4.1 och den kändes. Jag har upplevt 2 andra innan. Samma styrka.

Imorse var det en till, 6.5, uppi Eureka. Den gjorde tydligen massa skada! Usch, hoppas inte jag upplever en sådag stor när jag är på en bro, det e min värsta mardröm!!

Här är ett klipp från en film, där Golden gate bron kollapsar! Det ser så jävla hemskt ut!!
Golden gate bridge collapse

Här är en till liten filmsnutt från 1940 om en bro i Tacoma som svänger och har sej, pga "physical phenomenon known as aeroelastic flutter "
- tillslut kollapsar den! Detta ser jätteläskigt ut!




Men nu ska vi inte vara rädda här. Om ni vill hålla koll på oss härborta med jordbävningar så kan ni kolla in på denna sidan då och då. earthquake watch

Nu ska vi kolla på en Alex Jones dokumentär!

Pussis ::: Botchow


1 cute comments:

Karin said...

måtte det inte bli fler nu...mormor säger att du ska komma hem:-) Pusspåer....och kolla länken jag skickade dig om hur man beter sig under en jordbävning!