Recent Posts

Wednesday, October 13, 2010

Mama...I forgot to tell you...


Or not. 
Men Rosi ville ju det. Hon tjöta hål i örona på mej att "Skaffa en bäbis du me!!" "Du är faktikst 27" "Är det inte dags nu" "Jag vill att vi ska vara gravida ihop"
Men visst är tanken fin...och min lila kula också. Synd bara att man kommer se ut som en vandrande val den dagen och denna fake kula är ett minne blott. 

Så, helgen spenderades ju nere i San diego hos Rosi och Ray och baby Ray i ugnen. Det var Rosis babyshower! Den första babyshowern jag gått på. 
Jag ska fanome ha en jag me. Bra business säger jag bara. De fick cirkus 50 giftbags. I de giftbagsen var de fyllt med ytterligare 10 olika saker. kläder, nappflaskor, lotions, handukar, filtar, MED MERA. 
De fick möbler som spjälsäng, skötbord, resesäng, portabel reshage-säng, babyspa, balja, gunga, etc etc. Jag hade aldrig sett på maken. De kom framt ill att de enda som behövs köpas nu, är en car seat. Thats it. Och summorna som hade spenderats. Jag vågar inte ens nämna det. Låt oss bara säga att i genomsnitt varje present bag låg det saker till ett värde av 70 dollar. Mer eller mindre.

Så, vem vill fixa ihop min ;-)

Bilder kommer en annan dag. nu vankas det krubb.

3 cute comments:

Ljung said...

Åh va söta ni var ihop...hehe
Du ska allt se Johanna, att det där inte är så himla långt bort från dig (så att säga).

Ja, babyshowers är ju nåt som inte finns i sverige... ingen har råd med sånt här!! I varje fall inte med såna summor. haha
Helt annan kultur i USA, så passa på medans du är där! :-)

Karin said...

haha, det är exakt vad jag har att vänta mig, johanna. Att du inget säger...med tanke på hur du "sa" att du förlovad dig. Kommer du ihåg...mamma, vill du se på bilder...ooops, där var en förlovningsbild när jag förlovade mig...typ..haha. Jag tappade hakan då...din fuling.
Så jag tror inte jag är den första att ringa den dagen, utan får göra som folk gör med kändisar, kolla din mage..haha
Ingen brådska med babymage..visst, jag längtar, men får jag tycka nåt, så tycker jag att det ska vara den etablerade fotografen johanna som får barn. Då kan du arbeta även när du har en liten. Lovar att det är svårt att det ska hända nåt, när du redan fått barnet.Så om du får tummer ur....och börjar fota bröllop nån gång!!!!Money....
Vi hörs förhoppningsvis ikväll..pusspårej

Karin said...

förresten...det där med val...det är liksom fift-fifty. Med dig hade jag den söta kulan, gick upp 12 kilo.
Med daniel blev jag en uppblåst val, mådde skit och gick upp minst 30 kilo.
Så det är olika!