Recent Posts

Thursday, October 14, 2010

Autumn...

Åh vad jag ÄLSKAR hösten i San Francisco. I Californien över huvud taget. 
Det finns inget som höst här. Det är solnedgång och det är fortfarande 30 grader varmt. Palmerna och vissa träd är fortfarande fulla av grönska, medans andra träd har fina varma höstfärger och pryder marken längs gatorna. 
Ingen dimma på flera veckor men samtidigt får man höstkänslan då solen går ner tidigt och Halloween dekorationerna lyser om kvällarna.
Även när denna värme fronten försvinner, kommer solen fortfarande skina, fast då blir det sådär kyligt och kallt och det luktar vinter. Bara det är sol är jag glad.

Inget regn. Inget regn sedan Maj!! I'm just sayin'
Jag känner mej så otroligt lyckligt lottad att få bo här. Känner att jag har haft sådan hemlängtan till Sverige detta året och har "klagat" på SF en del.... Men nu känner jag endast glädje och lycka över att få bo här. Kanske har hemlängtanen gått bort lite eftersom jag snart kommer hem. Eller kanske är det för att det är höst i Sverige. Min Hat-årstid där haha. Nu ska jag laga middag till min underbara man, i min underbara lägenhet i mit underbara stad! LYCKA!


1 cute comments:

Bella said...

Låter som en dröm :)

Du är lyckligt lottad!