Recent Posts

Thursday, October 21, 2010

Babydreams

Ja, det är sant, jag drömde att jag var gravid inatt. Helsjukt. 
Jag upptäckte att jag var gravid...med extremt blandade tankar.... sedan skrev på bloggen ungefär så som jag skämtade om för några inlägg sen. "JAg är med barn.. surprise" typ. Mamma var först med att svara och var jätteglad. Men sedan ångrade jag mej och sa till David att "Men jag vill inte berätta det genom bloggen, jag vill berätta det på något roligt sätt" PLUS att jag var inte helt säker om jag ville behålla barnet. Jag var liksom inte 100% glad... så jag deletade inlägget och skrev till mamma att hon var så fum att hon gått på "skämtet"

Sen minns jag inte mer. Jag gillar inte när jag har drömmar om barn.... jag har alltid en sådan konstig känsla i drömmen, som att jag är "excited" och det är spännande, fast jag innerst inne känner att jag inte vill ha bäbis. En slags panik... antar att det är ett tecken på att man inte är redo. :-)

Vad har ni haft för drömmar på senaste? Gillar att höra om drömmar. Det är en intressant värld!

4 cute comments:

Karin said...

hahaha...jag VET att du kommer att säga det på nåt knäppt sätt, så jag får gissa...typ!
kanske är du inte redo, för du ska bli fotograf först och det känner du...ingen panik än, du har åtminstone 10 år på dig.
Jag hann ju med två barn, med ålderskillnad t.o.m, och ändå var 29år när jag fick dig.
Du har ju varit med rosa och blev nog påverkad av magen hennes. Det är ju typ första gången du är så nära en mage så många dagar....

sarah said...

Jag dröme att jag hade bebis.Men kom på när några dagar hade gått att just ja, jag har ju inte matat ungen.Precis som när man glömt vattna blommorna,en liten oops känsla.Tror inte jag är redo heller.....;-)

Karin said...

hahah....nej, inte redo!!

En mamma mitt i vardagen. said...

En liten hemlighet...man är aldrig redo färrän ungen ploppar ut...om ens då..haha så gå inte och vänta på att det ska kännas rätt i en dröm...den tiden kommer...så enkelt är det :)

Inatt drömde jag att en av våra kaniner bet mig i fingret och det var liksom inte ett tjuvnyp utan när han hoppade runt så flög min arm och nästan hela jag med, han var lika liten som vanligt, men känslan var liksom hotfull och lite alienvarning på den :D Drömmen var så verkligen så när Hans väckte mig, genom att ta mig på handen så sa jag högt AJJJJJ!!...stackars Hans undrade nog haha

Undra hur man ska tolka detta??