Recent Posts

Thursday, August 19, 2010

Sossarna it is


Det är ju val snart, och jag ska rösta för första gången i mitt liv. Förra gången var jag utomlands och hade giftemål och saknad efter Fluffs att tänka på, gången innan det, hmm...kanske jag röstade, så okej, det blir andra gången då.

Jag har funderat mellan Sossarna eller Miljöpartiet. Egentligen vill jag miljöpartiet, men tror inte de har någon chans mot moderaterna, och då jag absolut INTE vill att moderaterna ska vinna så ger jag sossarna min röst eftersom de har bättre chans. Man får tänka strategiskt serru.

Som förtidspensionär har min mamma det inte bra och det blir inte bättre at att moderaterna drar in på, och sänker bidrag här och där. Jag vet vilken stress och oro hon haft dessa senare 4 år. Som hon alltid har. 
Jag vet även att min morbror som hade ont i axlarna och blev hotad av försäkringskassan att han var tvungen att ut och jobba, gick in i väggen och fick en allvarlig hjärnblödning. Tack regeringen liksom. Fanskap.

Ett sådant land ska inte Sverige vara. 

 Här i Californien är alla väldigt öppna med vare sej det gäller politik, sexualitet eller religion. Ingen hych hysh som I sverige. Där minns jag det är typ "fult" att berätta vilket parti man röstar på. Men inte jag inte. Jag röstar Sosse så nu vet ni det.

Sossejo


3 cute comments:

Johanna said...

Bra det Johanna!! För mig står det mellan Vänsterpartiet el Sossarna!! blev glad att jag hade en till på min sida!! Kram

Karin said...

Japp...sossarna it is.
Tycker det är löjligt när folk har det hemligt, vilka de röstar på! Skäms de över sitt parti tro?? Det gör inte jag! Har aldrig förstått det där, och säger högt och tydligt, att sosse är jag och har alltid röstat på, förutom en gång då det blev miljöpartiet.Men det var på rätt sida!

Sen tycker jag, att man ska stå bakom Mona Sahlin nu. Hon är erfaren som tusan, har suttit i regeringen i hela sitt liv, bl.a ihop med Palme. Sen att hon gjorde några tabbar med kontokort på 90-talet, det är sedan länge preskibierat!Hon behöver stödet!

Jag vill ha tillbaka solidariteten och omtanken i sverige.
Och vår första kvinnliga statsminister ever.

Moderaterna är överlägsna, kalla sprättar, som har ett elittänkande som jag hatar!
Tyvärr tror jag de kommer att vinna, så därför måste alla som är röd-gröna rösta!!

Vi hörs , Johanna pussokram

Marco said...

Rösta på det enda partiet som faktiskt har ett internationellt program - EAP! Kolla in deras valprogram i form av en serie videor här.

Vad gäller Miljöpartiet, så måste vi snarare stoppa den malthusianska ideologin.