Recent Posts

Monday, August 16, 2010

Ajm kass


Maaan, tiden räcker inte till! Har inte tid att blogga, och när jag väl bloggar handlar det om saker som inträffade för månader sen haha... aj äm kass.

Iallafall, för att vara lite relativ till vad som pågår nu, så jobbar jag mest med min nya hemsida och redigerar bilder om dagarna. 
Vi har varit hur mkt som hellst på bio, vart på museum och haft picnic me vänner, varit på fotbollsmatch mellan Real Madrid och Club America och sett Ronaldo som en liten prick på planen, och även varit på Jontes sista spelning med sitt band "Era Escape". 
Jag börjar skolan imorrn  och måste gå upp kl 7...suck... så egentligen borde jag ligga och snusa för längesen men nej.

Nu till inlägget. Saris andra vecka här.

Vi kollade på VM finalen
vi blev glada att Spanien vann
Efteråt tvättade vi kläder på ett cafe.
tvätta kläder + lyssna på lokala band
= saris älska
Måndagen kom och vi hängde på Haight street
Vi åt lunch på Sushi boat
= johannis älska
Vi var ensamma i biosalongen
Jag lagade filippinska vårrullar
= Alla älska
Tisdagen lunchade vi på la boulange. (Saris har ingen soppa utan cappuchino!!)
Vi stog i kö till Cable car i en timme
Vi blev glada när vi kom på
Saris älskar cable car
Men det var svårt att behålla frillan
Men vi var nöjda ändå
Här bor vi
Jag lagade nyttig middag
Och David hade munnen full av mat
Vi var på "the grove" runt hörnet och saris drack Rose och åt paj
Jag drack chocklad och fick ett hjärta
The grove har mysig inredning
Onsdagen visade jag Saris "världens bästa ekologiska smoothie"
Sedan vandrade vi till Fishermans Wharf
Jag hade minifläta den dagen
Vi tog en drös me kort somvanligt
Modell 1
Modell 2
Modell duett
Vi såg ett gäng sköna duvor glassa
Sen hoppade vi på stranden
Jag gjorde ett nytt hopp jag aldrig gjort innan
Vi lunchade och saris åt tysisk San Francisco soppa i bröd
Vi provade hatt. Som Saris köpte
JAg provade också hatt. Som jag inte köpte
Vi provade fula hattar.
Torsdagen åkte vi till en sjö
Där fanns 2 små flickor som såg ut som oss. Saris till vänster och jag till höger
där fanns även sjuttielva ankor som tiggde mat
Och folk som visade röven. (ont ovetande när vi tog fotot då jag fotar saris när hon sölade)
Saris var fin
Samma kväll åkte vi till en baseball match
Saris köpte korv och öl för 16 dollar
Utsikten var fin
Jag var mer ekonomisk och handlade mat i en affär innan
Folk blev galna när kameramannen kom och filmade
Jag blev okcså galen och ställde mej upp och flängde me armarna. JAg såg inte mejsjälv men det gjorde dock Saris och alla andra. Jag såg tydligen ut som ett fån och väldigt missnöjd ut. När jag upptäkte att jag var mitt i bild var det redan försent. Här ser ni min fula nuna sticka upp presis ovanför namnet "Sanchez" om ni zoomar
Det var en spännannde match
Och mkt folk var där
Saris blev ett stort fan av Baseball
Freadgen åkte vi genom Chinatown och saris gjorde en diskret "kines face"
Saris skulle shoppa "lite"
Och då "råkade" jag också göra det
Vi åt god Vietnamesiskt på kvällen och drack apgod färsk kokos juice.


And thats it... To be continued :-)





1 cute comments:

Karin said...

Underbara bilder, speciellt den med rumpan.
Det finns en sån kul bild i inlägget innan med. Om du kollar bilden med fläkten, så är det en kille i bakgrunden som håller handen på ändan på en tjej..haha.