Recent Posts

Friday, September 21, 2012

Pålle

Idag har jag träffat min fine pojk Scout. Han är så fin och jag är totalt nerkärad i denna vackra skapelse. JätteKÄR!!
Vi började med att kolla på några kapitel av horsemanship dvd. Väldigt intressant. Sedan fick jag hämta Scout och greja honom. Han är så fin och duktig. Kollar på mej med stora bruna ögon och undrar säkert vad jag är för amatör haha.

Jag fick sedan leda honom ut till övningsplatsen och göra samma sak som snubben i dvdn. Groundwork vad det nu heter på svenska. Träna Scout at göra som jag säger. Jag är så himla impad. Han lyssnar verkligen på mej och har respekt för mej redan. Min fina polle. Längtar efter när vi kan rida ut bara han och jag.

Kathy, kvinnan som äger Scout säger att jag är jätteduktig och är "a natural with horses and look like a real horse woman" hihi.

Så the deal just nu är 2x imånaden, varannan vecka. Och veckorna emellan tar jag ridlektioner på ett annat ställe. På så sätt rider jag varje vecka och får öva på Scout.

Resten av dagen har jag gottat mej vid poolen. Asgött väder! Poolen stänger i mitten av oktober så jag får passa på nu de sista veckorna.

1 cute comments:

Anonymous said...

Åhh..vad kul!! David får hänga med..och du måste ta kort.