Recent Posts

Tuesday, January 24, 2012

Greta dag!

Morrn morrn... idag ska jag passa Greta för första gången på ca 1 1/2 månad! Hon har säkert växt som ogräs! Tänk att hon är redan 5 månader nu, känns som hon var helt nyfödd sista jag såg henne!
Tydligen så har dom fullt shå med att försöka få henne att ta flaskan, så det blir väl en del tårar och skrik idag. Får ta med mej öron ploppar hehee.

Annars, så försöker jag lära mej hur jag ska starta mitt företag.
Det är komplicerat och jag fattar noll. Jag läser vad det står, men på något sätt fastnar det inte. Efter jag har läst om det första steget, vet jag fortfarande inte vad jag ska göra. Men jag tror...jag TROR att jag måste gå till City Hall och registrera mitt "fictious Business name" och betala något.

Så kommer vi till nästa problem. VAD jag ska heta.
Jag velar ju mellan "Piece Of Heart Photography" eller "Joleme Photography".
Eller kanske "Studio Joleme" Eller kanske bara "Johanna Le Merrer photography". Men det blir för komplicerat för folk att säga. Eller kanske något helt annat? Förslag någon??? Vad tycker ni???

Iallafall, nu ska jag äta upp, och skypa med min mor innan jag ger mej av!

4 cute comments:

En mamma mitt i vardagen. said...

Åh vad svårt med namnet!! Jag älskar ju Joleme men de tycker ja att er första dotter kan heta haha fast...de hindrar ju inte att ditt företag heter så :D

Piece of heart stämmer så jäkla bra in på dina bilder! Alla har en del av ditt hjärta i sig...

Haf tycker inte studio Joleme och inte heller Johanna Le merrrer... som du säger blir för krångligt och studio joleme för opersonligt...så någon av de första...hmmm jag tycker nog Piece of heart...

Puss!

Bella said...

Joleme Photography!

Min favorit. Låter som ett namn, kunder kommer bli nyfikna och vilja veta, och det blir ännu bättre när du förklarar att det är en förkortning på ditt fina namn!

Mitt skulle bli Gaelgr, hahahhaha. Avis på dig ;)

Lycka till med företagsstarten. Det är inte lätt, men kom ihåg att alla har gått igenom det. Tänk på de företag du ser upp till, att du är påväg att bli en av dem strax.

Puss

Anonymous said...

Hmmm, båda är jättefina namn! Så du förlorar inget på vilket det än blir :-) Men röstar på piece of heart, känns väldigt pallo :-) Att det är hjärta i alla dina bilder och hela företaget. Joleme är ett otroligt vackert namn men kanske kan misstolkas som någon annans? Meeen, verkligen, också jättefint så om du väljer det kommer det bli kanon också!!
Kan verkligen se dig med din egna lilla studio! PUUUSS
//Saris

Karin said...

alla är lika bra bara du öppnar!Gillar både piece of heart och joleme. Joleme blir väl lättare och snabbare att säga och skriva.Du kan ju heta joleme men göra reklam för "joleme-piece of heart" när du kan ha lång text vid något tillfälle.Joleme låter lite fransk med...ha en omröstning på fejjan och be de på samma gång när de röstar på ett namn att gilla din sida../Puss