Recent Posts

Wednesday, January 11, 2012

Flyget

Jag älskar ju som ni många vet, att flyga flygplan.
Tycker det är mysigt att sitta inträngd vid fönstret och kolla på världen som försvinner så snabbt under mej.
Älskar att kolla på landskapen och den olika naturen, de små byarna, och fundera på vad det är för människor, och vad dom har för liv, vad dom har för drömmar.
Vid skymning älskar jag att kolla på den oslagbara solnedgången från mitt lilla fönster, och blicka upp i himmelen där de första stjärnorna uppenbarar sej. Då funderar jag på vad det är för liv långt därute i universum och hur dom lever. Kommer jag någonsin få träffa dom?
När det sedan är mörkt ute och man endast ser månens sken ovanför molnen fantiserar jag om hur det skulle vara om man kunde bo i molnen. Det är så vackert, ett böljande hav av moln. Det ser så mjukt ut i månskenet.
Det bästa av allt är soluppgången vid gryning från ett flygplan. Man ser hur solen tar för sej steg för steg av landskapet under. Det är så vackert! Ljuset är helt fantastiskt.
Jag älskar flygplansmaten och spänningen vad som ska serveras på just detta flyget.
Jag älskar alla filmer, spel och underhållning på planet.
Jag älskar känslan av att vara så högt uppi himmelen. Vilen fantastisk grej, att ett sådant stort plan kan flyga.
Jag älskar känslan av att starta, när motorerna brummar igång och planet går fortare och fortare tills det lyfter upp. Jag gillar spänningen när planet ska landa, fast det är lite otäckt.
Jag älskar spänningen av att resa. Jag älskar att flyga.

Höger klicka och öppna i en ny flik så kan ni zooma in
Dessa foton är tagna inom loppet av 30 minuter efter jag har lyft. USA, och speciellt Californien har så himla många olika slags landskap som ändras var 5e minut uppi planet. Höga bergskedjor med snö, gröna landskap, torra öken områden och som det är i Bay Area, gul-bruna kullar med små träd på.

2 cute comments:

Karin said...

woooow! Fantastiska bilder!!

Karin said...

woooow, urläcker header som verkligen passar dig.Skitbra gjort!!