Recent Posts

Wednesday, January 18, 2012

Gräsänkish

Vad betyder Gräsänka egentligen? Jag tror att de tär det jag är ikväll. David är på en pub med sina kompisar och jag sitter här och tycker synd om mej själv. Då är man väl gräsänka?
Nåväl, det händer inte ofta att David är "ute" så jag unnar honom vekrligen att få ha en grabbkväll med sina vänner. Men jag då!! Jag vill att alla mina kompisar från Sverige ska komma hit och ha myskväl!!! KOM FÖR FAAN!

Egenltigen skulle jag faktiskt träffat Nathalie ikväll, men som vanligt så villl värdfamiljer träffa mej i sista jävla sekund, så jag fick göra det istället. Men Nat är också gräsänka, för ett tag, Blake är ute på turne med sitt band! De tourar massa stater! Jag är avis! Skulle velat hänga med som groupie! De ska ha turnee på östkusten för första gången i vår och jag funderar starkt på att fråga om jag kan få följa med och fota deras konserter, endast för att få se östkusten haha! Får tänka lite på det. Band foto är ju inte min grej, men jag gör vad som hellst för att resa!!!

Idag har jag iallafall fått gjort mkt!
  • Grejat klart ett bröllop
  • postat det bröllopet på bloggen
  • Halvt grejat klart med ett annat bröllop.
  • skickat bilderna till Bella
  • Bloggat min privata blogg 2x
  • Fixat min nya fotoblogg
  • 2 week orientation med värdfamilj
  • Varit modig och dödat spindel.
Vad jag inte hunnit göra som jag måste göra imorrn
  • sätta in mina checkar på banken
  • tvätta
  • posta Helenis skiva
  • städa
  • Ringa skolan och klaga.
Nu ska jag återgå till "tyckasyndomdet"
Adjöss

1 cute comments:

Karin said...

Gräsänka kallas en kvinna vars make är bortrest. Den manliga motsvarigheten är gräsänkling.

Ordet gräsänka är känt redan på 1700-talet, och kommer från det lågtyska graswed(e)we som betyder förförd och övergiven flicka. Förledet syftar antagligen på förförelse i det fria. Därefter har ordet fått en lite annan innebörd, då betydelsen har gått från förförd och övergiven, till tillfälligt ensam.