Recent Posts

Tuesday, September 6, 2011

Pom

Jag tror jag hittat våran hund.
David har ju gett anledningen till att vi inte kan skaffa hund för att lyan är för liten.
Vi har inte plats för en stor Golden Retriever eller Samoyed.
Igår hittade jag en liten ras som jag gillar. Som jag blev helt förälskad i.
Jag är ingen liten hundmänniska. Jag gillar stora, intelligenta hundar som är trofasta, orädda och inte skäller. Små är oftast så ettriga och hetsiga. Men har vi inte plats så har vi inte. En dag tänker jag skaffa min Golden eller Samoyed. Men inte nu, antar jag.

Låt mej få presentera rasen Pomearian. Hur söt är inte denna lille varelse??
Den är som en mini-samoyed och ser ut som att den ler hela tiden- Perfekt för mej!
Källa
Pomearians är tydligen väldigt fluffiga, men, man kan "grooma" den, så att den ser ut som en Teddy björn!
Spana in Boo
...och Japanska Shunsuke
Kolla vad goa dom är när dom är små. Som en liten boll av fluff!! Vill ha!
Tror David blev lite övertygad och förälskad han med....Jag försöker....

1 cute comments:

Ljung said...

hmm... då undrar jag lite saker, eftersom man inte ska lämna en hund längre än max 4-5 timmar per dag utan att vara en djurplågare.

Vad hände med alla dina drömmar om ett jobb som fotograf? Det är inte möjligt att ha hund med sig överallt när man är på jobbet. Det är inte proffsigt. Man måste ju också ta i åtanke att ALLA inte älskar eller tål hundar. Dina kunder kan ju vara allergiska eller helt enkelt vara rädd för hundar.

Vad hände med dina drömmar om att spara pengar och resa? Man kan inte ta med sig hund ut på resor, då det både kostar extra samt inte är fysiskt möjligt hela tiden.

Vad händer när du får dina besök från Europa? Är det då slut på friheten med utflykter i tid o otid? JAG vet hur det är när Christer o Ingela kommer upp till oss i sthlm. Det är MASSOR vi inte kan göra på grund av Dessie! Hela våra dagar och planeringar kretsar kring Dessie och hennes behov, och ingen annan!!
VI BLIR ALLTID HELT JÄKLA LÅSTA... !!

Vad händer när du ska till Sverige/Frankrike? Vem passar hunden i 3 veckor då?

Använder du hunddagis? Ja, då tror jag det kommer kosta dig lika mycket som biljetten över till Europa. Dagis, vare sig det är för små barn eller hundar i USA, gissar jag kostar multum, precis som skolorna gör där.

JAG längtar också efter hund, så det nästan gör ont i hjärtat... MEN jag tänker inte låsa oss på det sättet. Jag värderar mina resor, mitt jobb, min fritid alldeles för mycket för det.

KOM IHÅG... hundar tycker inte om att vara ensam på kvällar och nätter, då dom ofta är sällskapssjuka och blir lätt ledsna för att dom är ensam. Det är också vanligt att dom är mörkrädda när dom är ensam hemma.

FÖRSTÅR inte hur du kan vilja låsa dig på detta sättet, hur gulliga hundarna än är? Jag är förvånad för jag trodde verkligen på att du hade stora drömmar om karriär därborta.

Jag vet att du bli sur på mig nu men... du brukar ju skriva att du har FÖR LITE tid att hinna med allt du vill göra på dagarna, och det är trots att du inte har fast jobb... men hur passar då hund in i ditt tuffa schema?

Du må hata din moster för dom raka orden... men jag blir bara så förvånad. Vet ju att David kommer ge vika för dina böner en vacker dag...

Jag tycker att hund passar in i ens liv när man fått barn, för då är man ändå låst på nästan samma sätt.

kram på dig i alla fall, och hoppas du förlåter mitt inlägg såsmåningom!

Ta vara på er!

Jag är inte negativ, jag är realist.
(jag har också ägt 2 hundar så jag har erfarenheten)

//Moster