Recent Posts

Thursday, September 1, 2011

jag *tamtatataaaam* jobbar

Gah! Torsdag redan. Tiden går för fort. Har inte tid med nånting känns det som!!
Jag har jobbat på The Heritage sedan i Onsdags och ska jobba varje dag fram till 20 September!
Jag behöver vekrligen jobba, och det är roligt! Alla är som jag sagt tidigare så snälla och alla gillar mej hihi. Fast, jag har bara jobbat två dagar och jag har glömt hur segt det är att gå upp tidigt. Jag går liksom upp 8.15 nu, och det är waaaay tidigt för mej.

Jag har även märkt hur lite tid man får för sej själv.
Knappt nån tid att kolla Facen eller surfa. Ingen tid att mejla, eller prata telefon. Ingen tid att redigera, eller scrappa. När jag kommer hem är jag super död men ger mej ut för en joggingrunda, kommer hem, lagar mat, äter, sen är ju klockan redan 8! Tänk om både jag och Flumis hade jobbat heltid. Då skulle man fått använda helgerna till att städa och tvätta. Blä. Då vill vi vara ute och hitta på roliga saker. Hela mitt liv hade varit så annorlunda haha.

Ialalfall, jag uppskattar att jobba. Tycker det är roligt att ha jobbarkompisar och få sysslor. Men jag har blvit bortskämd under dessa år när jag inte kunnat jobba. (inte av lathet med andra ord)
Jag hade blivit trött om jag jobbat varje dag där. Som när jag jobbade som en dåre på Maxi. Damn vad jag jobbade, en gång jobbade jag 19 dagar i rad. Och i December innan jag åkte till Asien tror jag bara var ledig 3 dagar. Helt galet. Men allt man tänkte på då var ju att får pengar så man kunde resa, och festa lite, men mest resa. Jag hade mina bästa vänner på jobbet, och ingen pojkvän. Man hade ju inget att komma hem till ändå liksom.

Nu är det inte likadant. Jag har ju min Flumis att komma hem till.
Därför ska jag kämpa hårt för att få det jag vill. Öpnna eget, ha mitt eget schema. Ta ett visst antal bröllop i månaden och hålla mej till det, och sen koncentrera mej på graviditet, barn och nyfödda på vardagarna.

Nu har jag flugit iväg här i mina tankar igen. Men om ni undrar vart jag håller hus, så jobbar jag och har inte tid med bloggen så mycket.

Baiiii


1 cute comments:

Karin said...

Jättekul för dig, är lite avis på att jobba och få lön.Bra att detta sporrar dig mer att öppna eget. puss och kram från mig/