Recent Posts

Thursday, September 29, 2011

Det Lilla huset...

Ni som känner mej vet att jag har varit, ehum, besatt av Lilla huset på Prärien.
Jag gillar fortfarande serien och önskar att jag levde i den tiden ibland, innan bilar, Ipads och Uscher. Men är jag lika besatt som då, när jag spelade in alla avsnitt på VHS, kollade på det varje dag, och klädde ut mej till Laura Ingalls på maskerader- Nej.

NU har jag upptäkt, att serien inte alls är inspelad i Minnesota, där den utspelas. Den är utspelad på en ranch i L.A trakterna, och många scener är utspelade i mina trakter!!! HUR HAR JAG KUNNAT MISSA DETTA?!?

Det började med att vi i helgas tänkt campa i närheten av Sonora utanför Yosemite.
Det blev inställt i sista minuten då väderprognosen inte var på våran sida och det skulle vara en liten chans för regn. (Eller, drizzle vilket knappast kan räknas som regn) Men vi vågade inte ta chansen eftersom vi är bortskämda med sol och inte vill campa i ens minsta lilla blöthet.

Hur som hellst. Jag kollade upp Sonora, Jamestown och Columbia som är gamla guldrush byar utanför bergskedjan. Visar sej att hur många filmer som hellst utspelas i de trakterna- Tillbaka till Framtiden 3 bland annat!

Så, nu visar det sej att jag inte bara bor i "The Shire" med min hobbit. Jag bor i Lilla huset på prärien världen också, typ...

Det är vekrligen ödet att jag flyttade hit!!






1 cute comments:

Karin said...

oh my god..cirkeln är verkligen sluten...och det finns säkert mer du kommer på!Så himla kul<3