Recent Posts

Thursday, November 11, 2010

When Fridis was here...


I Augusti var Fridis här...en av mina bästa äldsta vänner från lilla Kungälv. Hon hade med sej sin nya snubbe, Patrik. De reste runt på västkusten och vi fick lyckan att ha dom här i ett par dagar!
Eftersom jag är världens bästa guide, fick vi mkt gjort under dessa få dagar. Vi hann med att se de viktigaste!

 Jag var så glad att de kom så jag gjorde peace märket
 Första dagen var vi i fishermans wharf
 Vi hälsade på sjölejonen som inte gjorde så mkt
 Vi hängde i chinatown
 Och jag gjorde peacemärket igen (och hårdrocksmärket) 
Vi passerade min favorit affär ROSS
 Fridis och Patrik kramades i Alamo square
 Och jag och Fridis kollade mest på varann
 Sen ville vi ha ett normalt kort också

 På kvällen åts det middag
Det var mysigt
 dagen efter det gjorde vi Marin county. Här ska SF synas i bakrunden med det var dimmigt
 Uppe på Mt Tam var det soligt som vanligt
 Vi var fina
Här gifte jag mej för 4 år sedan
 Efter det tog jag dom till Tiburon där man kan ta fina kort på SF. Men, det var fortfarande dimmigt

 Vi var fina
 Vi var i Tiburon och gick längs vattnet
 Vi var i Sausalito och gick längs vattnet
Sedan visade jag dom fyren Point Bonita. Men den var stängd
 Vi tog kort ändå
Frida och Patrik fick ett kärlekskort
Jag och Frida tog ett vänskapskort
Vi åt Sushi på Sushi boat. Men det var ingen höjdare tyckte Patrik

Vi var jättefula när vi kom hem

 Lördagen cyklade vi långt
  och Frida och Patrik var så glada att de hoppade från en mur
 Jag och David var mest coola

 Vi cyklade i Golden gate park

Vi åt lunch på ett mysigt ställe
 Och David tyckte det var så gott att han gjorde pussmun

 Vi åkte till Twin Peaks
 Där det var ...trumvirvel... dimma
Vi åkte till Coit Tower

Och vi var fina igen
 Vi cyklade till ett vattenfall i Golden gate park
 Och pussades lite
 Sedan åt vi middag på vårat favorit pizza ställe i Little Italy.
Vi var coolast i stan
SAKNAR DEJ FRIDIS!

2 cute comments:

Karin said...

fiiiina bilder, kul att se:)

Ljung said...

LÄNGTAR DIT JU!!

Vill också till det där vattenfallet som ser så vackert ut, och till den där piren... och till det där stället med en bergstunnel liksom.. typ... haha.

Agendan klar för nästa gång då ja.. bra! :-)

längtar tills ni kommer hit och jul-myser!

kram kram

mosterproster