Recent Posts

Sunday, November 14, 2010

Jag har upptäkt att jag nästan aldrig skriver om helgerna längre...jag skriver mest bara massa skit eller om saker som hände för typ....6 månader sedan. Inte för att någon bryr sej ändå vad jag skriver eftersom ingen kommenterar, men ändå, någon är det ju som läser eftersom besökssiffrerna går uppåt :-)

Iallafall, denna helgen var underbar! 
25 grader och sol. En underbar make, och världens bästa stad. 
Lördagen tillbringades på "Art of Pixar" utställningen på Oakland museum. 
Det var en jätteintressant utställning och de hade konst ifrån alla Pixars filmer! ÅÅÅÅH jag blev så inspirerad. Önskar jag kunde rita sådär...Pixars filmer är ju helt fantastiska, och the artists som jobbar där är ju så grymma. Från varje film visade de allt ifrån Concept art, color script, Storyboard, de visade även snuttar från filmerna. Jag vill ha ett rum fylt av konst ifrån tecknade filmer. Love it!
Hoppas vekrligen David får jobb där nån gång i framtiden! När han från sitt Greencard nästa år är han äntligen inte beroende av ett företag som sponsrar visumet längre, utan han kan jobba vart han vill! Då har han siktet på Pixar och en animerad film!

Vi var där me Pat och Annika, och Andrea och hans dotter Vanessa. Efter Museumet åkte vi till North beach och skulle visa Italienaren Andrea, stans goaste pizza - "E Tutto Qua!" men de hade inte öppnat ännu, så det blev en pizza på ett annat ställe som inte levde upp til expectations. David påpekade hela tiden. "Dudd (Hans sätt att säga duude) this is not a "E Tutto Qua pizza", for sure"
Efter den pizzerian, hade "E Tutto Qua!" öppnat så vi gick med raska steg dit, och beställde, ytteligare en pizza. Sjukt, men när grabbarna har siktet inställt på stans goaste pizza, då har jag inte mkt att säga till om. Kvällen avslutades med filmen "Skyline" på bio. 

Idag har jag inte gjort mkt mer än att organisera mina foton på datorn och Fluffen har spenderat hela dagen (Och jag menar vekrligen HELA dagen) framför Nintendo DS och ett spel han är helt besatt i. Men vi åt frulle på ett mysigt cafe imorse, och Höjdpunkten på dagen var när jag skippade Lucia övningen för att spela Basket i en park. Det var underbart, jag och David, solen, en basketboll, i världens bästa stad.

Boonette

3 cute comments:

Karin said...

Åh, vilken mysig helg, bara så där cool och mysig som helger ska vara.
Förstår att ni blev tokiga på museet, det är ju helt i er stil. Håller tummarna för framtida jobb på Pixar och FOTO!
Jag kommenterar så gott som varje inlägg. Men förstår att det är inte samma sak när mamma gör det.
Jag har samma problem i min blogg.

(Den enda som kommenterar där, är Annmi, och du och lena nån enstaka gång då o då,fast sällan. År nyfiken vad du gillar mitt senaste inlägg, om filmen, men får fråga live istället!
Jag bloggar mest för min egna skull,har inga läsare ändå heller. Ställde en fråga för några inlägg sedan om MJ, den enda som svarade var annmi..haha. Så jag vet det där med gensvar.)
Tusen Tack för reklamen, den behövs!
Vi skypar väl nån dag denna vecka, ha det bra så länge.

Ljung said...

Härlig helg. Kan man ha annat i en stad som SF?

Ni är inte dom enda utan kommentarer i bloggarna. (karin kommenterar i min och nån enstaka gång du johanna)
Jag tror dom flesta bloggarna är utan kommentarer, förutom storbloggarna som ligger på 200-300inlägg!
Det är ju bara att fortsätta skriva för sin egen skull om inget annat....

Bella said...

Vilken mysig helg! Yoyo, du skriver ju för att kunna minnas tillbaka också. Jag läser dem alla, de kommer så smidigt till min mejl. Och njuter, även om det inte kommenteras alltid. Är det nära när jag kom på besök nu? :)

Jag hade mamma och Viktor på besök och vi åkte till Köpenhamn över dagen. Julmarknaden har öppnat och en massa shopping. Hittat den perfekta vinterjackan, tjohoo! Men fick inte plats i XS så jag får leta vidare efter rätt storlek haha.

Jag saknar dig och ser fram emot att få dig hit! Du åker ju snart. Jag ska upp till Alex helgen den 18 dec, vi ska på julmarknaden på Liseberg bla. Kan det vara så att du är där samtidigt?!

LOVE!