Recent Posts

Saturday, November 27, 2010

Black Friday

Vet ni inte vad Black Friday är för något så visar denna videon allt.
Dagen efter Thanksgiving är det årets största rea. 
Vissa av affärerna öppnar vid midnatt redan och de första in in butiken får tydligen jättebra deals, sk. "Doorbusters"
De har typ 5 Playstations för halva priset t.ex, resten får kanske 30%
Utanför vissa butiker campar folk i dagar innan för att vara först i butiken. 
Jag förstår INTE denna mentalitet och mår fasen illa av den. 

Folk är besatta av shopping och köper saker de inte ens behöver bara för att det är rea. Denna videon får mej att tänka på 28 days later med aggressiva zombies. Förra året dog en man för han blev nertrampad, och en gravid kvinna som föll och blev trampad på fick missfall. 
Människor är fan sjuka. Jag har inte mkt pengar men jag skulle fan aldrig få för mej att spendera en hel natt utanför en affär för att "kanske" få en tv för halva priset.

3 cute comments:

Karin said...

alltså...jag mår illa. Folk är som hyenor.Fruktansvärt.
Tycker allt går ut mer o mer på pengar nuförtiden. Det är väl kanske för att folk har tjänat ett par tusen på skattesänkningar, som de kan trampa på sjukt folk och bara ha den senaste tekniken.

Såg en sån fin grej på LL sist. En jättegammal tant med rollator hade handlat.Hon såg fattig ut själv! Stannade vid tjej som sålde Faktum utanför affären,tog upp ett bröd ur kassen och gav henne...(läs här vad det är för tidning; http://www.faktum.nu/web/hem.aspx,) Det är hemlösa som säljer den.
Det var väl fint gjort.
Nu till jul blir väl folk som galna igen, sen blir de skuldsatta istället. Blir så sur, för ingen vill köpa begagnat längre..!

Ljung said...

Hade jag jobbat i en sån affär så hade jag nog tagit ledigt den dagen... skulle bli skiträdd för massan med människor!!!

Skrämmande syn!!

En mamma mitt i vardagen. said...

Haha det är ju helt sjukt! Men det roligaste var ju att se damen som ramlade och tappade peruken!! Har man gett sig in i leken liksom ;) hihi