Recent Posts

Sunday, November 28, 2010

Mat. MAT!!

Tiden är kommen. 
Snart återvänder jag till Sverige och naturligt börjar jag fantisera om all mat jag ska VRÄKA i mej nr jag kommer hem. Även i Frankrike har jag en del "Måsten"

FRANKRIKE
-Coutepaille (Stek restaurang)
-Buffalo Grill (stek restaurang)
-Franska frukostear med croissants, pain au chocolat, ptit Suisse (Youghurt) Saussison, OST!!!
-Raclette

SVERIGE
-Smörgås tårta
-Vörtbröd
-Kebab i alla former
-Pizzan utanför Saris
-Korv Stroganoff
-Mamma Scans köttbullar
-Yoghurt
-Glögg
-Wienerschnitzel
-Svensk mjölk
-kallt toa vatten
-Prickigkorv
-Skagen sallad
-Findus fiskgratäng

och en ny  på listan för i år.... PLANKSTEK!! 
Jag ska ta med mej Fluffo på en svensk restaurang och äta plankstek. Omg... jag hade totalt glömt bort denna underbara köttbit och hur fantastiskt gott den smakar. Jag har visat honom bilder och han ser fram emot denna köttbit sänd av himmelen.
Kebab
 Bild tagen av infolidkoping.se

Fransk korv
 bild tagen av eatfrenchfood

Mamma Scan
 Ptit Suisse yoghurt
Bild tagen av lowell.edu

 Plankstek
 Planksteks bild tagen av, http://coolafia.se

Fransk Patiserrie
 Picture:http://www.blogger.com/profile/14159060895456546974

Raclette
 Raclette tagen av Wikipedia Raclette

Courtepaille

Yes...snart...snart är allt detta i min lilla mage. Dags att fasta. Nu.

3 cute comments:

Karin said...

haha...du är rolig du....! Ska du äta allt på samma dag, eller sprida ut det:))

Ljung said...

hmmm... kallt toavatten är väl det jag skulle stå över från den där listan! hehe...

Vår favorit just nu är BLÅBÄRS glöggen från Coop... jättegod!!
Föredrar också Coop's köttbullar, som är mycket godare än mamma scan's (som får köket att lukta fis! haha)

Ses snart!!

kram

Bella said...

MUMS! Jag blev själv sugen, iväg till affären ;)

Findus fiskgratäng är min bakisfavorit, den ersätter helt klart pizzan!

Men toavatten?? Du måste mena kallt KRANvatten vaa? ;)

VÄLKOMMEN HEEEEM. När är du på svensk mark?