Recent Posts

Wednesday, November 17, 2010

Chapeau!

Den 4 November var det ju min och Davids 4 års jubileum! 4 år som gifta! Jag avnånde faktiskt ingen av klänningarna...de blidde en kjol istället. 
4 års jubileum är ju blommor och frukt bröllop. Då ska man köpa gåvor av frukt eller blommor. För David var det ju busenkelt. Finns ju hur mkt som hellst att köpa! Blom smycken, blomklänningar... blomväskor... 
Jaha men jag då? Fan fan ska en fru köpa till sin make? En Hawaii skjorta?! Mjee.. inte Fluffos stil direkt. 
Jag var ute ett par timmar innan firande. Och jag hittade en liten minikruka, typ 5 cm, med en solros planterad i. Allt David behöver göra, är att öppna förpackningen, och hälla vatten. Den står nu vid hans skrivbord på jobbet (Och hans kollegor undrar sääääkert varför han har en jäkla kruka vid sin dator...men whatever haha)
Jag ville såklart ge han något annat också, så det blev en nya liten creditcard holder. Av David fick jag ett par jättefina blom örhängen med äkta pärlor! 

Vid 8 hade vi reservation på franska restaurangen "Chapeau!"
Det var en jättemysig kväll som alltid, inte den mest romantiska intima "setting" precis eftersom borden var radade precis breve varandra och det var fullproppat! Men det fick duga, i slutet av kvällen var det ändå bara vi kvar nästan... det tar ju tid att äta 3 rätters plus ostbricka och vin efter vin :-)
Våran meny
Trio of Salmon
Gravlax, Tartar & Caviar, Egg Mimosa, Fried Capers & Crème Fraîche,
Micro Herbs with Lemon Dressing  
Traditional Onion Soup    
Cassoulet de Toulouse:
Canellini Beans, Shredded Braised Lamb Shoulder,
Duck Leg Confit, Garlic & Toulouse Sausage 
Filet Mignon,
Pommes de Terre Landaise, King Trumpet & Oyster Mushrooms,
Sauce à la Périgourdine 
Tarte du Jour 
Cheese plate

 Love u my soulmate!

1 cute comments:

Karin said...

Åh, så fina ni är, ni passar ihop. Vilken otrolig middag, jag har levt i 56 år, och har aldrig ätit en sån middag i hela mitt liv. Får bjuda mig själv till en när jag fyller 60!
Ni ser så vackra ut...tänk när det är diamantbröllop...det blir dyrt det..haha