Recent Posts

Monday, December 21, 2009

Lussekatt!


Jag suger verkligen på att uppdatera blogg helvetet just nu. Orkar inte. Har inte tid.
Idag har jag varit nere hos Steph i San Bruno och bakat! Lusssekatter och knäck! Ett jävla meck att baka här borta vill jag lova! Finns ingen färsk jäst så man måste trixa med torr jäst. Jag som knappt vet hur man bakar med färsk jäst! Sedan skulle man ha Kesella i degen så att bullarna skulle bli mera saftiga. Ja då var det ett jävla meck att få tag på det ocksa. Tur var att man har bullmamman Steph! Hon hade fixat allt!

Lussekatterna blev apgoda iallafall! Ska faktikst äta en nu!

Imorrn ska jag ner till Cupertino igen... dearstevejobs.com. Kommer inte bli lika kul denna gången dock. Det är bara jag och produktionskillarna. Ingen annan kunde. Och antagligen kommer det regna imorn. Så imorrn blir det minsann ingen dans eller sång. Bara buttra miner! Speciellt eftersom jag inte har bilen, och måste ta taxi 5.30 på morran för att åka till killarna som ska ge mej skjuts. Det är fan inte mänsligt att gå upp så tidigt.

Jaja, nog med butterheten.

Jag fick en sån glad överaskning som värmde i mitt hjärta idag dock... ett paket låg utanför dörren...från min Helenis!!! Åhhh.. det hade du verkligen inte behövt gums! Men det gjorde mej sååå glad! Puss på dej!!

Nu blir det Lussebulle!

Kissies ::: Botchow


2 cute comments:

Karin said...

Tänk på att din lilla mamma, sitter och tittar på dig i 6 timmar igen, så känna allt bättre. Du är inte ensam.

Igår stod det en ensam amerikank kille där, med två flaggor i kors...han bara stod och stirra, helt alone. Han såg såååå uttråkad ut...Under var texten, att pga sjukdom kunde inga svenska stå där, men att de fått hjälp av amerikanska vänner. han tyckte nog det var tråkigt, för efter en stund kom stillbilder istället...hahaha

Men han hade ingen mamma som kollade.
Jag sitter här och peppar dig i regnet.Och du..tänk på lättförtjänta pengar...!
Vad kul med lussebullarna. Du får stoppa en halv i ett kuvert och skicka till mig...så jag får smaka på amerikanska lussekatter...eller lussekatt a´la johanna.
Vi måste pratas vid om när vi ska träffas på skype...kan du logga in och ropa på mig innan julafton./Puss

Ljung said...

Har det blivit okeyat nu eller?
http://www.youtube.com/watch?v=UqbiuNZ5tU8

Satt och tittade på dig också... KUL att du gjorde hjärtat till sarah!! Ska visa henne när vi kör ner till göteborg!!!

kram på dig snuttan
GOD JUL och vi hörs!

Lena