Recent Posts

Monday, December 28, 2009

Julafton 2009

Julen blev bra trots snöstorm och ...eller vänta nu. Solsken och plusgrader menar jag. Liiite svårt att få in den ulimata julstämmningen, men den kom tillsut. Skulle mkt hellre velat fira i vår framtida röda villa med vita knutar i Sverige. Men men :-) Dagen började med att jag vaknade med migrän. Tjoho.

Masade oss in till vardagsrummet och skypade med Mamy och öppnade julklappar!



Jag fick : Från Mamy

  • En cricut maskin (Scrapping maskin, råcool!)
  • 2 olika slags stickor
  • En 2010 kalender med photoshoppade bilder
Från David

  • En Lucky brand klocka!
  • 2 olika scrapping papper
  • 2 fina halsband
  • En plånbok
  • Mobil sockor från mommo
  • As snygg scarf och armband från Milli
  • Ett bokmärke, Julgodis och ett jättefint halsband från Helenis!
  • Monsters VS Aliens and Blob Dvd från Secret Santa
Det var nog allt! Ursäkta om jag glömde någon, men TACK så jättemkt för julklapparna, jag blev jätteglad!! Det förgyllde verkligen julen!


Efter en smått galen skype session med Mamy var resten av dagen enbart stress.
Jag som hade migrän segade mej och kom efter i mitt jul bak och matlagande. Skulle egentligen förberett allting dagen innan men kunde jag det - nej - jag jobbade och sedan hade jag migrän.
Iallafall hade jag stora planer - Janssons, köttbullar, prinskorv, rödbetsallad, vörtbröd, lussebullar, ris a la malta. Och allting skulle göras från SCRATCH!

Mitt i allt skypar mamma, mommo, moster och kusinis med mej och jag som har migän och var ful och ofräsh. Tillråga på allt börjar jag lipa när jag ser dom. Ville ju vara där med dom och slippa göra julmat!
De kollade på ett tag när jag lagade mat.


Det slutade med att jag efter ha gjort köttbullarna i bestick lådan för att det inte fanns någon yta kvar, stekte köttbullar på rekord. David muttrade och svor. Mamma kollade på skype i sängen (Hon försökte småprata men jag var så koncentrerad att jag inte svarade) Lussekatterna kom ut ur ugnen som en hård stenklump, Janssons och vörtbröd blev inte av, och vi kom 1 1/2 timme sent till jul festen
.

Köttbulle smet i besticklådan


Det viktigaste var att maten jag hann göra, gjorde succe! Visst att jag stressar och kanske planerar dåligt, men det blir alltid bra i slut ändan ändå!

Det blev en jättetrevlig jul hos Cory och Amelia! (Cory brukade jobba ihop me David)
Maten var En blandning av Svensk, fransk, canadensisk, amerikans och holländsk mat! Det var väldigt avslappnat man satt liksom inte vid något bord utan lite varstans. Det eldades i eldstaden och Sedan hade vi "secret santa". Tyvärr så var jag ganksa seg med min migrän, David var snurrig och Lilla Klara var lite sjuk och hade också migrän.

Klaris, Amelia och Annika från Holland

Julfina! (OBS : Det är inte en svettfläck runt naveln. Jag splillde Ris a la malta och tvättade bort det!)

Helt plötligt var julafton 2009 över....Dags att städa!

Pussisar ::: Johannis

1 cute comments:

Ljung said...

kul läsning!

men måste erkänna... kunde inte hålla mig från att gråta när jag såg er såååå långt borta, när vi vill ha er här!!!

kram gumman... och gubben!