Recent Posts

Friday, January 18, 2013

Kallllllt

Här i Californien är det ju en "Big Freeze" just nu.
Det är självklart inte lika kallt som i Sverige, inte ens jämförelsebart, men för Cali är det faktiskt ovanligt kallt! Veckan efter vi brukar komma hem från Sverige, början av Januari brukar jag vandra runt i klänning utan att frysa, nu är det nääära minusgrader.
Och på natten kan det faktikst bli minus ibland! Uppi Davids jobb häromdagen stod det -3 på termometern i ottan! Och när jag vart och red i Måndags var det is på vattenpussarna.
Men i solen är det varmt, så det är liksom typ, +17 på dagen, och nollgradigt på natten. Skumt! Ändras så fort!

Men jag går fortfarande omkring med min vinterjacka och scarf och mössa. Jag gillar kyla och vinter!! Julgranen står kvar by the way.

Iallafall, vi har haft sol här varje dag sen vi kom tillbaka från Puerto Rico. Men snart kommer regnsäsongen :( BUUUUU

Arkivbild från regnsäsongen förra året. 

2 cute comments:

Anonymous said...

Minus 10 idag här och det är när solen är uppe. Allt är relativt!! Kallt..skulle svettas i er kyla..haha ha det gott/puss mams

Anonymous said...

minus 15 här idag..brrrr!!